|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZYOTERAPİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RUHİ ERDEM ÇELEBİ (recelebi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ ERİÇOK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin temel düzeyde İngilizce dil becerilerini geliştirmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilme |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Okuduğu ve dinlediği parçalardan çıkarım yapabilme. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde ifade edebilme |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Çeşitli konularda basit anlamda paragraf yazma becerisi. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı Ders içeriği hakkında konuşma ve öğrencileri ders materyalleri hakkında bilgilendirme | Anlatma, Soru- Cevap |
2 | Bildiği yerler hakkında konuşma Kelime ve Konuşma: Bir şehirdeki yerleri tanımlayan sıfatlar Okuma: Gerçek insanlardan gerçek yerler Dil Bilgisi: There is/are kalıbının kullanılması Konuşma ve Yazma: | Anlatma, Soru- Cevap |
3 | Bazı etkinlikleri ne sıklıkta yaptığı hakkında konuşma Kelime ve Konuşma: Günlük faaliyetler Dinleme: Dünya çapındaki serbest zaman faaliyetleri Dil Bilgisi: Sıklık bildiren zarflar Konuşma: | Anlatma, Soru- Cevap |
4 | Oda içinde eşyaların nerede olduğunu söyleme Kelime: Bir ofisteki/salondaki mobilyalar Dil Bilgisi: | Anlatma, Soru- Cevap |
5 | Arkadaşları ve ailesi ne yaptığı hakkında konuşma Kelime ve Konuşma: Aile Okuma: | Anlatma, Soru- Cevap |
6 | afede yiyecek ve içecek sipariş etme Kelime ve Konuşma: Yiyecek ve içecek Dinleme: | Anlatma, Soru- Cevap |
7 | Meslek becerileri hakkında soru sorma Kelime: İş yerindeki faaliyetler Okuma: | Anlatma, Soru- Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocukluk anıları hakkında konuşma Kelime ve Konuşma: Soru kelimeleri Dinleme: | Anlatma, Soru- Cevap |
10 | Bir haftada yaptığı etkinlikler hakkında konuşma Konuşma ve Kelime: Her gün yapılan etkinlikler Okuma: | Anlatma, Soru- Cevap |
11 | Bir haftada yaptığı etkinlikler hakkında konuşma Konuşma ve Kelime: Her gün yapılan etkinlikler Okuma: | Anlatma, Soru- Cevap |
12 | Hikaye anlatma Kelime ve Konuşma: Sık kullanılan düzensiz fiiller Dinleme | Anlatma, Soru- Cevap |
13 | Hikaye anlatma Kelime ve Konuşma: Sık kullanılan düzensiz fiiller Dinleme: Aşk hikayesi Dil Bilgisi: | Anlatma, Soru- Cevap |
14 | İnsanların hayatları hakkında bilgi edinmek için soru sorma Kelime ve Konuşma: Fiiller ve isimler: | Anlatma, Soru- Cevap |
15 | İnsanların hayatları hakkında bilgi edinmek için soru sorma Kelime ve Konuşma: Fiiller ve isimler: | Anlatma, Soru- Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Soars, L., Soars, J., & Marifield, S. (2019). Headway Beginner: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford: Oxford University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |