|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FİZYOTERAPİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YELDA SARIKAYA ERDEM (yelda.sarikaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ ERİÇOK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin temel düzeyde İngilizce dil becerilerini geliştirmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilme |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Okuduğu ve dinlediği parçalardan çıkarım yapabilme. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde ifade edebilme |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Çeşitli konularda basit anlamda paragraf yazma becerisi. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin Tanıtımı Ders içeriği hakkında konuşma ve öğrencileri ders materyalleri hakkında bilgilendirme | Anlatma, Soru- Cevap |
| 2 | Bildiği yerler hakkında konuşma Kelime ve Konuşma: Bir şehirdeki yerleri tanımlayan sıfatlar Okuma: Gerçek insanlardan gerçek yerler Dil Bilgisi: There is/are kalıbının kullanılması Konuşma ve Yazma: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 3 | Bazı etkinlikleri ne sıklıkta yaptığı hakkında konuşma Kelime ve Konuşma: Günlük faaliyetler Dinleme: Dünya çapındaki serbest zaman faaliyetleri Dil Bilgisi: Sıklık bildiren zarflar Konuşma: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 4 | Oda içinde eşyaların nerede olduğunu söyleme Kelime: Bir ofisteki/salondaki mobilyalar Dil Bilgisi: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 5 | Arkadaşları ve ailesi ne yaptığı hakkında konuşma Kelime ve Konuşma: Aile Okuma: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 6 | afede yiyecek ve içecek sipariş etme Kelime ve Konuşma: Yiyecek ve içecek Dinleme: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 7 | Meslek becerileri hakkında soru sorma Kelime: İş yerindeki faaliyetler Okuma: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çocukluk anıları hakkında konuşma Kelime ve Konuşma: Soru kelimeleri Dinleme: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 10 | Bir haftada yaptığı etkinlikler hakkında konuşma Konuşma ve Kelime: Her gün yapılan etkinlikler Okuma: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 11 | Bir haftada yaptığı etkinlikler hakkında konuşma Konuşma ve Kelime: Her gün yapılan etkinlikler Okuma: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 12 | Hikaye anlatma Kelime ve Konuşma: Sık kullanılan düzensiz fiiller Dinleme | Anlatma, Soru- Cevap |
| 13 | Hikaye anlatma Kelime ve Konuşma: Sık kullanılan düzensiz fiiller Dinleme: Aşk hikayesi Dil Bilgisi: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 14 | İnsanların hayatları hakkında bilgi edinmek için soru sorma Kelime ve Konuşma: Fiiller ve isimler: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 15 | İnsanların hayatları hakkında bilgi edinmek için soru sorma Kelime ve Konuşma: Fiiller ve isimler: | Anlatma, Soru- Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Soars, L., Soars, J., & Marifield, S. (2019). Headway Beginner: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford: Oxford University Press. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||