|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FİZYOTERAPİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERVE TÜRKOĞLU (merveturkoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Davranış Bilimleri dersinin amacı insan davranışının psikolojik ve sosyolojik belirleyicilerine, davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimler ile ilişkisine, insan davranışının duyum-algılama-öğrenme-motivasyon-kişilik boyutları arasındaki ilişkiye, insan davranışı ve kültür arasındaki ilişkisine yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-22 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. PÇ-34 İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. PÇ-35 İnsan ve grup davranışının psikolojik ve sosyolojik etkenlerini bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Davranışın psikolojik belirleyicilerinden kişilik, duyum, algı, öğrenme, stres süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. PÇ-34 İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Davranışın sosyolojik ve psikolojik belirleyicilerinden kültür, tutum, iletişim ve güdülenme kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-22 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-34 İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. PÇ-35 İnsan ve grup davranışının psikolojik ve sosyolojik etkenlerini bilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimler ile ilişkisi, davranış ve motivasyon arasındaki ilişki, davranış ile duyum-algılama-öğrenme arasındaki ilişki, davranış ve kültür ilişkisi, davranışı etkileyen faktörler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Davranış kavramı Davranış Biliminin Diğer Sosyal Bilimler ile İlişkisi | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 2 | Davranış Bilimlerinin Temel Kavramları Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 3 | Kişilik | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 4 | Kişilik Kuramları I | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 5 | Kişilik Kuramları II | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 6 | İhtiyaçlar | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 7 | Stres ; nedenler; sonuçlar | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Stresle başa çıkma yöntemleri (bireysel ve örgütsel) | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 10 | Algılama ve davranış | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 11 | Öğrenme ve Davranış | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 12 | Kişilerarası İletişim | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 13 | Kültür ve Davranış | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 14 | Tutumlar | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 15 | Davranış Bozuklukları | Konu anlatımı Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Günümüzde İnsan ve İnsanlar”, Çiğdem Kağıtçıbaşı, Evrim Yayınları, İstanbul 2010. | |
| 2 | “Organizational Behavior”, Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge, 13/E. Prentice Hall. 2009 | |
| 3 | Büte M. Davranış Bilimleri. İstanbul 2020 | |
| 4 | Güney, S. (2020). Davranış Bilimleri. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 16 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||