|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SIDDIK ÖZALP (mehmetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET SIDDIK ÖZALP, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arap dili gramerinin geçirdiği tarihi evreleri öğretmek ve gramer ekolleri hakkında öğrencilerin Arap dili konusunda bilgilendirilmelerini sağlamak amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci Arap dil ekolleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, Arap dili gramerinin bir ilim olarak gelişimi süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrencilerin Arap dili gramerinin bilgilerini pekiştirebilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği, Arap dil ekolleri ve Arap dil grameri alanında yaşanan gelişmeler olarak belirlenmiştir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nahiv ilminin kuruluş süreci ve ilk nahivciler rolü | Anlatma Yöntemi |
2 | Basra dil ekolü kuruluşunda Basra şehrinin tarihi ve coğrafik rolü | Anlatma Yöntemi |
3 | Basra dil ekolünün kurucusu Halil b. Ahmed el-Ferâhidî | Anlatma Yöntemi |
4 | Nahiv ilminin temelleri: Amil-Ma’mûl | Anlatma Yöntemi |
5 | Nahiv ilminin temelleri: Semâ’, ta’lil ve kıyas | Anlatma Yöntemi |
6 | Sibveyeh ve Basra dil ekolündeki yeri | Anlatma Yöntemi |
7 | el-Ahfeş el-Evsat ve öğrencileri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kutrub, Ebû Amr el-Cermî ve Ebu Osman el-Mâzinî | Anlatma Yöntemi |
10 | el-Muberrid ve Basra dil ekolündeki yeri | Anlatma Yöntemi |
11 | ez-Zeccâc,İbnu’s-Serrâc, es-Sîrâfî | Anlatma Yöntemi |
12 | Kûfe Dil ekolü ve ilk kurucusu el-Kisâî | Anlatma Yöntemi |
13 | Kûfe dil ekolünün temel özellikleri | Anlatma Yöntemi |
14 | el-Ferrâ’ ve Kûfe dil ekolündeki yeri | Anlatma Yöntemi |
15 | Sa’leb, Ebu Bekir el-Enbârî ve Kûfe dil ekolünün son temsilcileri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ali Bulut, el-Belagatü’l-Müyessera Meânî -Beyân - Bedî, İstanbul, 2017 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |