|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ENVER ERSOY ANDEDEN (enverandeden@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, moleküler biyolojide güncel olan ve son yıllarda keşfedilmiş olan yeni ve umut vadeden moleküler tekniklerle ilgili öğrencilere bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Moleküler klonlama ve rekombinant protein üretimiyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Genom düzenleme teknolojilerinin temel prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Rekombinant proteinlerin önemini ve rekombinant mikroorganizmaların endüstride kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Bazı nükleik asit tiplerinin tanı ve tedavide kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-22 Moleküler teknikler ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Moleküler klonlama, rekombinant organizma eldesi, ökaryotik ve prokaryotik konaklarda rekombinant protein üretimi, CRISPR-cas9 ve diğer genom düzenleme teknolojileri, DNA dizileme teknolojileri, aptamerler, moleküler tanıda kullanılan moleküller | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Moleküler klonlamaya giriş | Anlatım |
| 2 | Moleküler klonlama teknikleri | Anlatım |
| 3 | Genom düzenleme teknolojileri | Anlatım |
| 4 | CRISPR-Cas9 | Anlatım |
| 5 | Rekombinant protein üretimi | Anlatım |
| 6 | Rekombinant protein üretimi (Prokaryotik konak) | Anlatım |
| 7 | Rekombinant protein üretimi (Ökaryotik konak) | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Teröpatik ajanlar olarak nükleik asitler | Anlatım |
| 10 | Teröpatik ajanlar olarak nükleik asitler | Anlatım |
| 11 | Moleküler tanı | Anlatım |
| 12 | Rekombinant mikroorganizmaların endüstriyel alanda kullanımı | Anlatım |
| 13 | Rekombinant mikroorganizmaların endüstriyel alanda kullanımı | Anlatım |
| 14 | DNA dizileme teknolojileri | Anlatım |
| 15 | Derslerin genel bir tekrarı | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Molecular Biotechnology: Principles and Applications of Recombinant DNA, 4th Edition Bernard R. Glick, Cheryl L. Patten | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Moleküler Biyoteknoloji ; Yazar Adı: Bernard R. Glick ; Yayınevi: Palme Yayınevi-Akademik ; Sayfa Sayısı: 738 ; ISBN: 9786052826232 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 6 | 2 | 5 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 9 | 2 | 5 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||