|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENVER ERSOY ANDEDEN (enverandeden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, moleküler biyolojide güncel olan ve son yıllarda keşfedilmiş olan yeni ve umut vadeden moleküler tekniklerle ilgili öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Moleküler klonlama ve rekombinant protein üretimiyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Genom düzenleme teknolojilerinin temel prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rekombinant proteinlerin önemini ve rekombinant mikroorganizmaların endüstride kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bazı nükleik asit tiplerinin tanı ve tedavide kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-22 Moleküler teknikler ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Moleküler klonlama, rekombinant organizma eldesi, ökaryotik ve prokaryotik konaklarda rekombinant protein üretimi, CRISPR-cas9 ve diğer genom düzenleme teknolojileri, DNA dizileme teknolojileri, aptamerler, moleküler tanıda kullanılan moleküller | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Moleküler klonlamaya giriş | Anlatım |
2 | Moleküler klonlama teknikleri | Anlatım |
3 | Genom düzenleme teknolojileri | Anlatım |
4 | CRISPR-Cas9 | Anlatım |
5 | Rekombinant protein üretimi | Anlatım |
6 | Rekombinant protein üretimi (Prokaryotik konak) | Anlatım |
7 | Rekombinant protein üretimi (Ökaryotik konak) | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teröpatik ajanlar olarak nükleik asitler | Anlatım |
10 | Teröpatik ajanlar olarak nükleik asitler | Anlatım |
11 | Moleküler tanı | Anlatım |
12 | Rekombinant mikroorganizmaların endüstriyel alanda kullanımı | Anlatım |
13 | Rekombinant mikroorganizmaların endüstriyel alanda kullanımı | Anlatım |
14 | DNA dizileme teknolojileri | Anlatım |
15 | Derslerin genel bir tekrarı | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Molecular Biotechnology: Principles and Applications of Recombinant DNA, 4th Edition Bernard R. Glick, Cheryl L. Patten | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Moleküler Biyoteknoloji ; Yazar Adı: Bernard R. Glick ; Yayınevi: Palme Yayınevi-Akademik ; Sayfa Sayısı: 738 ; ISBN: 9786052826232 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 6 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 9 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |