|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÇAĞRI TÜZEMEN (cagrituzemen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEM OKAN ÖZER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere mühendislik alanında önemli bazı temel kavramların tanıtılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. PÇ-9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders mühendislikte yenilik, faydalı modeli, Ar-Ge, etik, kalite, standardizasyon, ölçü birimlerinin kullanımını-dönüşümünü, araştırma yöntemlerini ve bilgi kaynaklarını etkin kullanımı kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mühendisliğe giriş: Mühendis ve Mühendisliğin Tanımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
2 | Mühendislik ile Temel Bilimler Arasındaki Farklar, Mühendisliğin İşlevleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
3 | Mühendislik Tarihi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
4 | Mühendislik Felsefesi, Mühendislik Yöntemi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
5 | Mühendislikte Yenilik, Mühendislikte Faydalı Model | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
6 | Mühendislikte Ar-Ge | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
7 | Mühendislik Etiği | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kalite Kavramı, Toplam Kalite Yönetimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
10 | Kalite Güvence Sistemleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
11 | Standardizasyon | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
12 | Mühendislikte Ölçü Birimleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
13 | Mühendislikte Ölçü Birimlerinin Dönüşümleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
14 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
15 | Mühendislikte Bilgi Kaynakları ve Kullanımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hütte: Mühendislik Bilimi, Horst Crichos, Manfred Hennecke, Literatür Yayıncılık, 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve yansıtım aygıtı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |