|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atatürk Dönemi Türk Dış Politikasının dayandığı ilkeler, hedefler ve olayları kavrayabilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 1919-1938 döneminde Türk Dış Politikasının dayandığı temel ilkeleri bilimsel bir bakış açısı ile yorumlayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-13 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bu dönemdeki siyasal antlaşmaları bilimsel anlayışla özümseyip, dönem içerisinde dünyada ortaya çıkan politik gelişmeler karşısında Türk Dış Politikasının duruşunu anlayabilirler. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-13 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İç politikanın dış politikaya, dış politikanın iç politikaya olan etkilerini doğru anlayabilirler. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1919-1938 Döneminde Türk Dış Politikası ve bu dönemde gelişen olaylar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Milli Mücadele Dönemi Türk Dış Politikası ve dayandığı esaslar. | Anlatma Yöntemi |
2 | Milli Mücadele Dönemi siyasi gelişmeleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Milli Mücadele Dönemi imzalanan siyasal antlaşmalar. | Anlatma Yöntemi |
4 | Lozan Barış Antlaşması | Anlatma Yöntemi |
5 | Lozan Barış Anlaşması'nda çözümlenemeyen sorunlar | Anlatma Yöntemi |
6 | Lozan Barış Antlaşması Türkiye'nin batılı devletlerle ilişkileri | Anlatma Yöntemi |
7 | Lozan Barış Antlaşması sonrası Türkiye'nin Sovyet Rusya ve doğulu devletlerle ilişkileri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1923-1932 Dönemi Türk dış politikasının genel değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi |
10 | Milletler arası işbirliği ve Türkiye’nin Milletler Cemiyeti’ne üye olması | Anlatma Yöntemi |
11 | Türkiye’nin Balkan Devletleri ile ilişkileri ve Balkan Antantı | Anlatma Yöntemi |
12 | Montreux Boğazlar Sözleşmesi | Anlatma Yöntemi |
13 | Türkiye’nin Doğulu Devletlerle ilişkisi ve Sadabad Paktı | Anlatma Yöntemi |
14 | Hatay Sorununun çözümü | Anlatma Yöntemi |
15 | İkinci Dünya Savaşı öncesi Türkiye'nin dış politikasının genel değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mehmet Gönlübol, Cem Sar, vd., Olaylarla Türk Dış Politikası (1919-1995), Siyasal Kitabevi, Ankara, 1993. | |
2 | Sonyel, Salahi R., Türk Kurtuşuş Savaşı ve Dış Politika I-II, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
haritalar, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 3 | 13 | 39 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |