|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TEKİN TUNCER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bölgedeki Türk Devletlerinin siyasi tarihini incelemek ve araştırmacılara bibliyografya kolaylıkları sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karadeniz'in kuzeyindeki devletler hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Avar Hanlığı hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Altınorda devletini anlatabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sabar Devleti; Avar Hakanlığı; Hazar Hakanlığı; Peçenekler ve Uzlar; Oğuzlar, Kıpçaklar, Büyük Bulgariya; Tuna Bulgar Devleti; Volga Bulgar Devleti; Altınordu Devleti ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İskitler/ Hunlardan Önce Doğu Avrupa'nın Sakinleri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Avrupa Hun Devleti I | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Avrupa Hun Devleti II | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Ogurlar/Sabarlar | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Avarlar I | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Avarlar II | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Bulgarlar I | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bulgarlar II | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Altın Ordu Devleti | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | İtil Bulgar Hakanlığı ve Moğol İstilası I | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | İtil Bulgar Hakanlığı ve Moğol İstilası II | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Hazar Hakanlığı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Uzlar ve Peçenekler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Kuman-Kıpçaklar/Berendiler/Karakalpaklar | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A. N. Kurat, Karadeniz Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Ankara, 1992. | |
2 | Neslihan Durak - Moğolların İtil Ve Çevresindeki Faaliyetleri | |
3 | A. Yu. Yakubovskiy - (2000). Altın Ordu ve Çöküşü. (H. Eren, Çev.) Ankara TTK. | |
4 | Serkan Acar - Kazan Hanlığı~Moskova Knezliği Siyasi İlişkileri (1437~1552) [TTK~2013] | |
5 | Mihail Hudyakov - Kazan Hanlığı Tarihi [TTK~2009] | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
tahta, projeksiyon, kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |