|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Problemleri eleştirel ve analitik yaklaşımlarla analiz ederek; bunların çözümüne dönük stratejik ve planlı süreçler tasarlayıp, gerçekleştirebilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Proje ve proje planlama aşamalarının özelliklerini kavrayabilme. |
PÇ-6 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-10 Araştırmacı bir bakış açısına, yaşam boyu öğrenme ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanındaki sorunların çözümüne dönük özgün proje fikirleri oluşturabilme. |
PÇ-1 Bilişim teknolojileri ve eğitim bilimleri dalları ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir ve konu alanına yönelik öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. PÇ-6 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-10 Araştırmacı bir bakış açısına, yaşam boyu öğrenme ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. PÇ-4 Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanında gerçekleştirilebilir, özgün ve işlevsel projeler planlayabilme. |
PÇ-1 Bilişim teknolojileri ve eğitim bilimleri dalları ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir ve konu alanına yönelik öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-11 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. PÇ-4 Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgi ve İletişim Teknolojileri Eğitimine ilişkin bilimsel araştırmaları anlayıp, mesleki uygulamalarda bu bilgileri kullanabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama aşamaları, planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması, farklı planlama yaklaşımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Proje kavramı | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
2 | Proje yönetiminin önemi. | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
3 | Proje yöneticisi ve özellikleri. Proje Yönetimi Bilgi Sahaları. Proje planlaması. | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
4 | Proje yönetim sürecinin birinci aşaması olan Başlangıç aşamasının tanıtılması. Başlangıç raporu hazırlamaya ilişkin etkinlik. | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
5 | Proje yönetim sürecinin ikinci aşaması olan planlama aşamasının tanıtılması. Proje üçgeni. Planlama yaklaşımları. İş paketlerinin belirlenmesi. | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
6 | Proje yönetim sürecinin üçüncü (uygulama), dördüncü (kontrol) ve beşinci (kapanış) aşamaları. | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
7 | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanının çözüm üretebileceği toplumsal ya da alana özgü sorunlar üzerine tartışmalar; çözüme dönük proje fikirlerinin oluşturulması | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanının çözüm üretebileceği toplumsal ya da alana özgü sorunlar üzerine tartışmalar; çözüme dönük proje fikirlerinin tartışılması | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
10 | Ms-Project programının genel olarak tanıtılması. | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
11 | Ms-Project’te faaliyetlerin girilmesi ve düzenlenmesi. Proje takviminin değiştirilmesi ve düzenlenmesi. Faaliyetlerin sürelerinin belirlenmesi. | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
12 | Projedeki öncelikli faaliyetlerin belirlenmesi ve ilişkilerin tanımlanması. | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
13 | Kaynakların belirlenmesi ve atanması. Kaynaklar üzerindeki aşırı yüklemenin kontrolü | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
14 | Projenin kritik yolunun ve faaliyetlerinin belirlenmesi. Son kontrollerin yapılması. | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
15 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Chatfield, C. S. Ve Johnson, T. D. (2008). Adım adım Microsoft Office Project 2007. Arkadaş Yayınları:Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 212 |