|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CİHAN ÖNER (cihanoner@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temelini oluşturan bilgileri, elemanları, yasaları ve teoremleri öğretmek, Elemanların, bulundukları bir devrede tanım bağıntısına göre nasıl bir davranış gösterebileceğini tahmin edebilmeyi sağlamak, bir devreye ilişkin formülasyonu oluşturmak, bir devreyi yasaları ve/veya teoremleri kullanarak çözebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinde kullanılan birimleri ve bu birimlerin temel birimler cinsinden karşılığını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Elektrik kavramı ile akım, gerilim, direnç tanımlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Elektrik ve elektronik devrelerde kullanılan bazı temel elemanları, uç denklemleri ile tanıtabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bir devrede, eşdeğer direnci hesaplayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Bir devrenin formülasyonunu ve çözümünü, yasaları ve/veya teoremleri kullanarak gerçekleştirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Temel devre çözüm tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | İşlemsel yükselteçler hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Yarıiletkenler hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Birim sistemleri. Elektriğin tanımı. İletkenler ve yalıtkanlar. Akım, gerilim ve direnç’in tanımları. Eşdeğer direnç hesabı. Isının direnç üzerindeki etkisi. Ohm Kanunu, Enerji, Güç, Bağımsız ve Bağımlı Kaynaklar. D.a.’ın tanımı. Kirchhoff Yasaları. Elektriksel iş ve güç. Elektrik enerjisinin ısıya dönüşümü. Düğüm Gerilimleri, Çevre Akımları, Gerilim kaynağının eşdeğer devresi, seri ve paralel bağlanması. Maksimum güç teoremi, Thevenin ve Norton teoremleri, Süperpozisyon teoremi. İşlemsel Yükselteçler, Yarıiletkenlere Giriş. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Birim sistemleri, Elektriğin tanımı, İletkenler ve yalıtkanlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Akım, gerilim ve direnç’in tanımları, Eşdeğer direnç hesabı, Isının direnç üzerindeki etkisi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Ohm Kanunu, Enerji, Güç, Bağımsız ve Bağımlı Kaynaklar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Elektriksel iş ve güç, Elektrik enerjisinin ısıya dönüşümü | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | D.A.'ın tanımı, Kirchhoff Yasaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Düğüm Gerilimleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Çevre Akımları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gerilim kaynağının eşdeğer devresi, seri ve paralel bağlanması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Maksimum Güç Teoremi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Thevenin Teoremi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Norton Teoremi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Süperpozisyon Teoremi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Opamplara Giriş | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Yarıiletkenlere Giriş | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Mühendislik Devre Analizi, J. David Irwin, R. Mark Nelms, Nobel Akademik Yayıncılık, 10. Baskı, 2015 | |
2 | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Doğru Akım Devreleri Cilt-I, Prof. Dr. Uğur ARİFOĞLU, Alfa Basım Yayım, 2011 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |