|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYMA ALTINAY (saltinay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Cümle bilgisini kavratmak. Düşünce ve bilgi aktaran yazıları tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cümleyi ve öğelerini bilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anlatım biçimlerini bilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Düşünce ve bilgi aktaran yazıları bilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cümle Bilgisi (kelime grupları, cümle ve cümleyi meydana getiren unsurlar),Cümle türleri, Cümle çözümlemeleri, cümle inceleme örnekleri,Kompozisyon (kompozisyonda konu, düşünce ve ana düşünce),Tema, hayal,Paragraf,Anlatım biçimleri,Yaratıcı ve kurgusal yazılar,Düşünce ve bilgi aktaran yazılar,Resmi yazılar (tutanak, bildiri, rapor, iş mektupları, öz geçmiş),Dil yanlışları (yazım ve noktalama işareti yanlışları),Dil yanlışları (anlatım bozuklukları, sese dayalı yanlışlar),Konferans,Bilimsel araştırma, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cümle Bilgisi (kelime grupları, cümle ve cümleyi meydana getiren unsurlar) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Cümle türleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Cümle çözümlemeleri, cümle inceleme örnekleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Kompozisyon (kompozisyonda konu, düşünce ve ana düşünce) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Tema, hayal | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Paragraf | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Anlatım biçimleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaratıcı ve kurgusal yazılar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Düşünce ve bilgi aktaran yazılar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Resmi yazılar (tutanak, bildiri, rapor, iş mektupları, öz geçmiş) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Dil yanlışları (yazım ve noktalama işareti yanlışları) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Dil yanlışları (anlatım bozuklukları, sese dayalı yanlışlar) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Konferans | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Bilimsel araştırma | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk Dili Dersleri, B. PAÇACIOĞLU, Cumhuriyet Üniversitesi Yayını No:18, YÖK, Ankara, 1987. | |
2 | Yükseköğretim Öğrencileri için Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Z. KORKMAZ, M. AKALIN, A. ERCILASUN, YÖK, Ankara, 1990. | |
3 | Üniversiteler İçin Türk Dili, E. MUHARREM, Bayrak Yayınları, İstanbul, 2003. | |
4 | Üniversite Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, K. YAVUZ, K. YETİŞ, N. BİRİNCİ, Bayrak Yayınları, İstanbul, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |