|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERÇİN ÖZZADE (eozzade@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MELTEM KARATAŞ, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde İngilizce iletişim kurabilmelerini ve somut ihtiyaçlarının giderilmesini amaçlayan günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale gelerek Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına uygun olarak A1 İngilizce seviyesine ulaşmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çeşitli sosyal içeriklerden seçilen metinleri kavrayıp temel seviyede İngilizce cümle kurabilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Günlük yaşam ile ilgili temel düzeyde cümleler kurup, paragraf yazabilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Evinin konumunu açıklayabilir ve basit yön talimatları verebilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Temel seviyede kıyafetlerle ilgili konuşabilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hobileri ve ilgi alanlarıyla ilgili konuşabilir ve arkadaşlarıyla eğlenme amaçlı planlar yapabilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Geçmişi hakkında basit düzeyde cümle kurabilir. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geçmiş zaman, şimdiki zaman, geniş zaman, gelecek zaman, yer ve zaman edatları, yeterlilik kipi 'can/can't', sıfatlar, zarflar, ricada ve teklifte bulunma, miktar belirleyiciler, ev eşyaları, meslekler, serbest zaman etkinlikleri, mevsimler, yiyecek ve içecekler, restoranda sipariş verme, renkler, kıyafetler, ulaşım, yer-yön tarifi, günlük konuşmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | There is/are, yer edatları, yer- yön tarifi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | 'to be' fiilin geçmiş zaman hali, aylar, sıra sayma sayıları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Geçmiş zaman, zaman ifadeleri, evin bölümleri ve eşyaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | geçmiş zaman: düzenli ve düzensiz fiiller. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Zarflar, fiil+isim, sıfat+isim. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Ricada ve teklifte bulunma. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Boş zaman etkinlikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | like/ would like, miktar belirleyiciler: some/ any. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Alışveriş, yiyecek-içecek, sipariş verme. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Şimdiki zaman, renkler, kıyafetler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Şimdiki zaman ve geniş zaman. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Şimdiki zaman ve geniş zaman. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Gelecek zaman, ulaşım. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Genel tekrar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | New Headway Beginner Student's Book, Oxford University Press, Fifth Edition. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, tahta, bilgisayar, slaytlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |