Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / EEM-102 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: EEM-102 Adı: EEM’NİN TEMELLERİ-2 Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CİHAN ÖNER (cihanoner@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, RL, RC ve RLC devrelerini anlayabilmek, Temel ölçü aletlerini tanımak ve kullanmayı öğrenebilme, Alternatif Akım deneylerini öğrenebilmek, Fazör kavramını öğrenebilmek, Kapasitör ve İndüktörlerin Alternatif Akım ve Doğru Akımdaki davranışlarını gözlemleyebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seri, paralel bağlı RL, RC ve RLC devrelerini açıklayabilir, alternatif akım ve alternatif akımda devre elemanlarının davranışlarını açıklayabilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Temel ölçü aletlerini kullanabilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 RLC elemanlarının bir devredeki davranışını deneysel olarak açıklayabilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kapasitör ve İndüktörlerin doğru akımdaki davranışlarını ayırt edebilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kapasitörler, doğru akımdaki davranışları, seri ve paralel davranışları, İndüktörlerin doğru akımdaki davranışları, seri ve paralel davranışları, Alternatif Akım (a.a.) niçin kullanılır ve a.a.’ın üretimi. A.a. şebekemizi tanımlayan büyüklükler, A.a.’ın doğrultulması. Ortalama değer ve efektif değer, Fazör kavramı, A.A. devrelerinin çözümü, RL, RC devreleri, Seri ve Paralel RLC devreleri, Temel Ölçü aletlerinin tanıtımı ve kullanımı, A.A. ortalama ve efektif değer deneyleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kapasitörler, doğru akımdaki davranışları, seri ve paralel davranışları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 İndüktörlerin doğru akımdaki davranışları, seri ve paralel davranışları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
3 Alternatif Akım (a.a.) niçin kullanılır ve a.a.’ın üretimi. A.a. şebekemizi tanımlayan büyüklükler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
4 A.a.’ın doğrultulması. Ortalama değer ve efektif değer Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
5 Fazör kavramı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
6 Fazörler devamı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
7 A.a. devrelerinin çözümü Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 RL Devreleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
10 RC Devreleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
11 Seri RLC Devreleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
12 Paralel RLC Devreleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
13 Temel Ölçü aletlerinin tanıtımı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
14 Temel Ölçü aletlerinin kullanımı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
15 A.A. ortalama değer ve efektif değer deneyleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Temel Mühendislik Devre Analizi, J. David Irwin, R. Mark Nelms, Nobel Akademik Yayıncılık, 10. Baskı, 2015
2 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Alternatif Akım Devreleri Cilt-II, Prof. Dr. Uğur ARİFOĞLU, Alfa Basım Yayım, 2011
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, Dizüstü Bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 17 1 17
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 17 1 17
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 150