|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CİHAN ÖNER (cihanoner@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, RL, RC ve RLC devrelerini anlayabilmek, Temel ölçü aletlerini tanımak ve kullanmayı öğrenebilme, Alternatif Akım deneylerini öğrenebilmek, Fazör kavramını öğrenebilmek, Kapasitör ve İndüktörlerin Alternatif Akım ve Doğru Akımdaki davranışlarını gözlemleyebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seri, paralel bağlı RL, RC ve RLC devrelerini açıklayabilir, alternatif akım ve alternatif akımda devre elemanlarının davranışlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Temel ölçü aletlerini kullanabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | RLC elemanlarının bir devredeki davranışını deneysel olarak açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kapasitör ve İndüktörlerin doğru akımdaki davranışlarını ayırt edebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kapasitörler, doğru akımdaki davranışları, seri ve paralel davranışları, İndüktörlerin doğru akımdaki davranışları, seri ve paralel davranışları, Alternatif Akım (a.a.) niçin kullanılır ve a.a.’ın üretimi. A.a. şebekemizi tanımlayan büyüklükler, A.a.’ın doğrultulması. Ortalama değer ve efektif değer, Fazör kavramı, A.A. devrelerinin çözümü, RL, RC devreleri, Seri ve Paralel RLC devreleri, Temel Ölçü aletlerinin tanıtımı ve kullanımı, A.A. ortalama ve efektif değer deneyleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kapasitörler, doğru akımdaki davranışları, seri ve paralel davranışları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | İndüktörlerin doğru akımdaki davranışları, seri ve paralel davranışları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Alternatif Akım (a.a.) niçin kullanılır ve a.a.’ın üretimi. A.a. şebekemizi tanımlayan büyüklükler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | A.a.’ın doğrultulması. Ortalama değer ve efektif değer | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Fazör kavramı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Fazörler devamı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | A.a. devrelerinin çözümü | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | RL Devreleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | RC Devreleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Seri RLC Devreleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Paralel RLC Devreleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Temel Ölçü aletlerinin tanıtımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Temel Ölçü aletlerinin kullanımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | A.A. ortalama değer ve efektif değer deneyleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Mühendislik Devre Analizi, J. David Irwin, R. Mark Nelms, Nobel Akademik Yayıncılık, 10. Baskı, 2015 | |
2 | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Alternatif Akım Devreleri Cilt-II, Prof. Dr. Uğur ARİFOĞLU, Alfa Basım Yayım, 2011 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Dizüstü Bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 17 | 1 | 17 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 17 | 1 | 17 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |