|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ONUR KÖK (onurkok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALPER TÜRKELİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik-Elektronik Mühendisliğinde kullanılan iki ve dört uçlu aktif ve pasif devre elemanlarının tanım denklemlerini ve özelliklerini öğretmek. RLC elemanları ile aktif ve pasif devre elemanları ve dört uçlu devre elemanlarının oluşturduğu devrelerin sistematik olarak matematik modellerinin değişik yöntemlerle elde edilmesini öğretmek. Sinüzoidal sürekli durumda matematik modellerin elde edilmesini öğretmek. Üç fazlı ve simetrik sistemleri öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Thevenin, Norton ve Süperpozisyon teoremlerini deneysel olarak ispatlayabilmek. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doğru akım devrelerinde güç ölçümünü deneysel olarak yapabilmek |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osiloskopta ölçüm yapmayı öğrenmek, Lissajous desenleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | RL ve RC devrelerinin tepkilerini deneysel olarak anlamak. |
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Türev ve integral alıcı devreleri deneysel olarak gerçekleştirebilmek. |
PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | RLC rezonans devresinde frekans ve genlik bilgilerini deneysel olarak gözleyebilmek. |
PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gerilim, akım ve direnç değerlerinin ölçülmesi,Thevenin, Norton Teoremleri Ve Süperpozisyon İlkesinin Deneysel Olarak Kanıtlanması,DC Devrelerde Güç Ölçümü,Sinyallerin Genliğinin, Frekansının Ve Fazının Ölçülmesi, Lissajous Desenleri,ÖDEV,Birinci Dereceden RL Devrelerinin Tepkileri,555 Osilatör Devresi,Türev alıcı ve İntegral Alıcı Devreler,Birinci dereceden RL süzgeç devresi,Birinci dereceden RC süzgeç devresi,RLC Rezonans Devresi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Devre Laboratuvarı konularının incelenmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Direnç renk Kodları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Ohm kanunu incelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Kirşof Gerilim Kanunu İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Kirşof Akım Kanunun İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Dirençlerin seri, paralel ve karışık bağlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Yıldız-Üçgen ve Üçgen-Yıldız dönüşümü. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Süperpozisyon Teoreminin İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Thevenin ve Norton Teoremlerinin İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Seri, Paralel ve Karışık Bağlı Bobinlerin İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Seri, Paralel ve Karışık Bağlı Kondansatörlerin İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Diyotun İncelenmesi ve Diyot Karakteristiğinin Çıkarılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Osiloskop ile frekans ve gerilim ölçme. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | RLC Rezonans Devresi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Mühendislik Devre Analizi, Yazarlar-J.D. Irwin, R.M. Nelms, Çevirenler-H. Dağ, S. Sünter, T. Aydemir, H. Altun, Nobel Akademik Yayıncılık, Nisan 2015. | |
2 | Introduction to Electric Circuits, R.C. Dorf, J.A. Svoboda, John Wiley & Sons Publication, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |