|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENGİN EYCEYURT (engineyceyurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sayı sistemlerini öğretmek. Mantıksal kapıları, doğruluk diyagramlarını ve elektriksel özelliklerini kavratmak. Boolean matematiği ve Karnaugh haritalarını kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilme becerisini kazandırmak. Birleşik mantık devrelerini ve aritmetik işlem devrelerini uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sayı sistemleri ile ilgili işlemler yapabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mantıksal kapıları ve doğruluk diyagramları kavrayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mantıksal kapıların elektriksel özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Boolean matematiğini kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Karnaugh haritalarını kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Kodlayıcı ve kod çözücü devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Veri seçici ve veri dağıtıcı devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Toplayıcı, çıkarıcı ve karşılaştırıcı devrelerini analiz edebilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sayı sistemleri ve sayı sistemlerinde dönüştürmeler, kodlama ve kodlar, Boolean kuralları ve lojik ifadelerin sadeleştirilmesi, lojik kapılar ve lojik devreler, Karnaugh haritaları, Karnaugh haritaları kullanılarak Boolean eşitliklerinin sadeleştirilmesi, yedi parçalı göstergeler, kodlayıcılar, kod çözücüler, kod çeviriciler, veri seçiciler, veri dağıtıcılar, karşılaştırıcı ve aritmetik işlem devreleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Analog ve sayısal kavramlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Sayı sistemleri, sayı sistemlerinde dönüştürmeler ve hesaplamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Kodlama ve kodlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Boolean kuralları ve lojik ifadelerin sadeleştirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Boolean kuralları ve lojik ifadelerin sadeleştirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Lojik kapılar ve lojik devreler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Lojik kapılar ve lojik devreler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İki, üç ve dört değişkenli Karnaugh haritaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Karnaugh haritaları kullanılarak Boolean eşitliklerinin sadeleştirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Karnaugh haritaları kullanılarak Boolean eşitliklerinin sadeleştirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Sayısal entegre parametreleri ve sayısal entegrelerin sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | TTL ve CMOS elemanlarla kullanılan göstergeler: Yedi parçalı göstergeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Kodlayıcı, kod çözücü, kod çeviriciler, veri seçiciler, veri dağıtıcılar, karşılaştırıcılar ve aritmetik işlem devreleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Kodlayıcı, kod çözücü, kod çeviriciler, veri seçiciler, veri dağıtıcılar, karşılaştırıcı ve aritmetik işlem devreleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dijital Elektronik, M. Yağımlı, F. Akar, Beta Basım Yayım, 2017. | |
2 | Digital Fundamentals, T.L. Floyd, Pearson Education Ltd, 2015. | |
3 | Mantik Devreleri, Huseyin Ekiz, Degisim Yayinlari 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 1 | |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |