|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAKİR ŞİMŞİR (sakirsimsir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders Elektrik-Elektronik mühendisliği öğrencilerine farklı elektronik devrelerin tasarımını öğretmeyi amaçlar. Bu ders elektronik devreler için son ders olduğundan öğrencilere elektronik proje hazırlamayı öğretir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşlemsel yükselteçler eşdeğer devreler ve OPAMP uygulamaları, osilatör, sinüzoidal dalga üreteçleri,negatif ve pozitif geri besleme kavramları, Berkhausen kriteri, osilatör tasarım yöntemleri, Colpitts ve Hartley osilatörleri, Wien köprü osilatörleri konularında bilgi sahibi olunacaktır. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kare dalga ve üçgen dalga üreteçleri ve bunların tasarım teknikleri, UJT transistorleri ve uygulamaları, tristör, triak ve diak elemanları, elektronik devre tasarım yöntemleri ve önemli noktalarda bilgi sahibi olunacaktır. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşlemsel kuvvetlendiriciler (OP-AMP)’in özellikleri ve karakteristikleri, OP-AMP ofset gerilim ve akımı ve kutuplama akımları, Eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler, Fark ve enstrumentasyon kuvvetlendiricileri, Temel op-amp devreleri, Osilatör ve sinüzoidal dalga üreteçleri, Hassas doğrultucular, kırpıcılar ve dalga şekli üreticileri, Komparatörler, logaritmik ve antilogaritmik kuvvetlendiriciler, Büyük işaret kuvvetlendiricileri; A, B ve C sınıfı çalışma ve verimleri, Regüleli güç kaynakları; şönt, seri, akım sınırlamalı ve anahtarlamalı regülatör devreleri, UJT ve uygulamaları, Tristör triak ve diak elamanlarıyla ilgili elektronik devre tasarım yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşlemsel kuvvetlendiriciler (OP-AMP)’in özellikleri ve karakteristikleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
2 | OP-AMP ofset gerilim ve akımı ve kutuplama akımları. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
3 | Eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
4 | Fark ve enstrumentasyon kuvvetlendiricileri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
5 | Temel op-amp devreleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
6 | Osilatör ve sinüzoidal dalga üreteçleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
7 | Hassas doğrultucular, kırpıcılar ve dalga şekli üreticileri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Komparatörler, logaritmik ve antilogaritmik kuvvetlendiriciler. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
10 | Büyük işaret kuvvetlendiricileri; A, B ve C sınıfı çalışma ve verimleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
11 | Büyük işaret kuvvetlendiricileri; A, B ve C sınıfı çalışma ve verimleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
12 | Regüleli güç kaynakları; şönt, seri, akım sınırlamalı ve anahtarlamalı regülatör devreleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
13 | UJT ve uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
14 | Tristör triak ve diak elamanlarıyla ilgili elektronik devre tasarım yöntemleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
15 | Tristör triak ve diak elamanlarıyla ilgili elektronik devre tasarım yöntemleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | MICROELECTRONICS: Digital and Analog Circuits and Systems, Jacob MILLMAN, McGraw-Hill. | |
2 | Electronic Devices and Circuit Theory, Prentice Hall,. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 9 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |