|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENGİN EYCEYURT (engineyceyurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Multivibratör, flip-flop, sayıcı ve kaydedici devrelerini uygulayabilme becerisini kazandırmak. Analog-dijital ve dijital-analog dönüştürücüleri kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Multivibratörleri kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Flip-flop’ları kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Asenkron ve senkron sayıcıların çalışma prensiplerini kavrayabilir |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kaydedicilerin çeşitlerini ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Analog-dijital dönüştürücü devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Dijital-analog dönüştürücü devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
|
DÖÇ-8 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Multivibratör ve flip-floplar, senkron ardışıl devrelerin analizi ve tasarımı, asenkron ve senkron sayıcılar, kaydediciler, analog-dijital ve dijital-analog dönüştürücüler, manyetik ve yarıiletken bellekler, transistörlü lojik devreler, direnç-transistör lojik devreleri, doğrudan kuplajlı transistör lojik devreleri, transistör-transistör lojik devreleri, FET’li lojik devreler, MOSFET’li lojik devreler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders, ders planı ve gereklilikler hakkında bilgilendirme. Sayısal tasarım dersi için temel sayısal elektronik bilgiler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Bileşik mantık devrelerinin tasarımları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Transistörlü lojik devreler, Direnç-Transistör lojik (RTL) devreleri, Doğrudan kuplajlı transistör lojik (DCTL) devreleri, Transistör-transistör lojik devreler (TTL), FET’li lojik devreler, MOSFET’li lojik devreler. Multivibratörler | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Proje |
4 | Flip-Floplar (FF Çeşitleri, Tetikleme Sinyalleri, FF Asenkron Girişler, FF Geçiş Tabloları, FF Parametreleri) | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Proje |
5 | Senkron ardışıl devreler ve analizi. Senkron ardışıl devrelerin tasarımı. | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Proje |
6 | Senkron ardışıl devrelerin tasarım örnekleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Proje |
7 | Sayıcılar, Asenkron sayıcılar | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Asenkron sayıcı tasarımları, Senkron sayıcılar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Proje |
10 | Senkron sayıcı tasarımları. | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Proje |
11 | Kaydediciler | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Proje |
12 | Analog-dijital dönüştürücüler | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Proje |
13 | Dijital-analog dönüştürücüler | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Proje |
14 | Bellek devreleri: Manyetik ve yarıiletken bellekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Proje Değerlendirmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mano, M.M, “Sayısal Tasarım (Digital Design)”, Literatür Yayıncılık. | |
2 | M. Kaya Yazgan Sayisal Elektronik Nobel Yayinevi | |
3 | MANTIK DEVRELERİ SAYISAL ELEKTRONİK Hüseyin Ekiz Değişim Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |