|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CİHAN ÖNER (cihanoner@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında temel mesleki İngilizceyi kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mesleki İngilizce’de temel kavramları, elektriksel birimleri ve ölçme aletlerini bilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mesleki İngilizce’de doğru akım devrelerini analiz edebilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mesleki İngilizce’de alternatif akım devrelerini analiz edebilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Mesleki İngilizce’de yarı iletkenleri, diyotları ve transistörleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Mesleki İngilizce’de temel lojik kapıları ve lojik devreleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mesleki İngilizce’de temel kavramlar, elektriksel birimler, ölçme aletleri, doğru akımın temelleri, doğru akım devre analizi, piller ve dirençler, alternatif akımın temelleri, endüktif ve kapasitif reaktans, alternatif akım devre analizi, yarı iletkenler, diyotlar ve doğrultucular, transistörler ve yükselteçler, sayı sistemleri, temel lojik kapılar ve lojik devrelerin sadeleştirilmesi, birleşik ve ardışıl mantık devreleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mesleki İngilizce’de temel kavramlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Mesleki İngilizce’de elektriksel birimler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Mesleki İngilizce’de ölçme aletleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Mesleki İngilizce’de doğru akımın temelleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Mesleki İngilizce’de doğru akım devre analizi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Mesleki İngilizce’de piller ve dirençler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Mesleki İngilizce’de alternatif akımın temelleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mesleki İngilizce’de endüktif ve kapasitif reaktans | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Mesleki İngilizce’de alternatif akım devre analizi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Mesleki İngilizce’de yarı iletkenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Mesleki İngilizce’de diyotlar ve doğrultucular | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Mesleki İngilizce’de transistörler ve yükselteçler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Mesleki İngilizce’de sayı sistemleri, temel lojik kapılar ve lojik devrelerin sadeleştirilmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Mesleki İngilizce’de birleşik ve ardışıl mantık devreleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Introduction to Electronics, E.D. Gates, Cengage Learning, 2007. | |
2 | Teach Yourself Electricity and Electronics, S. Gibilisco, McGraw-Hill, 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |