|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KÜRŞAD GÖRÜR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik Elektronik Mühendisliğine temel oluşturmak amacı ile vektörel işlemleri ve koordinat sistemlerini öğrenmek. Statik elektrik alanların boşlukta, iletkende ve yalıtkanda davranışını ve bunlarla alakalı bağıntıları öğrenmek. Statik manyetik alanları öğrenmek. Statik manyetik alanların boşlukta, iletkende, manyetik malzemede davranışını ve bunlarla alakalı bağıntıları öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Vektörel işlemleri yapabilmek ve probleme uygun koordinat sistemini seçebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Statik elektrik alanların boşlukta, havada ve yalıtkan ortamda davranışını ve bunun fiziksel anlamını anlamak. İki yalıtkan ortamın sınır yüzeyinde alan vektörlerinin kırılmasını hesaplayabilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Manyetik akı yoğunluğu ve vektör potansiyel kavramlarını anlamak, ilgili bağıntıları öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yalıtkan ile manyetik malzemelerin farkına varmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Akım taşıyan iletkene etkiyen kuvveti hesaplayabilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Faraday Endüksiyon yasasını ve bir generatörde elektrik üretiminin temel prensibini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Elektrik alanı, elektrik akı yoğunluğu ve elektriksel kuvvet kavramları. Coulomb ve Gauss yasaları,Yükün korunumu kanunu, iletkenlik,Elektrik akı yoğunluğu, polarizasyon. Elektriksel duyarlılık ve geçirgenlik kavramları,Yalıtkanlar, ara yüzeydeki süreklilik şartları ve depolanan enerji,Bir yük dağılımının potansiyel enerjisi,Kapasite (kondansatör) hesabı,Manyetik akı yoğunluğu ve vektör potansiyel, Biot-Savart yasası,Amper yasası. Manyetik malzemeler, mıknatıslanma,Manyetik alan şiddeti, manyetik duyarlılık ve geçirgenlik,Yükler üzerindeki manyetik kuvvet ve akım. İki kapalı devre arasındaki manyetik kuvvet,Lorentz kuvveti ve Hall etkisi,Manyetik alan içinde yüklü parçacıkların hareketi,Faraday endüksiyon yasası. Lenz yasası. bir devrede endüklenen elektromotor kuvveti,Laplace ve Poisson denklemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Elektrik alanı, elektrik akı yoğunluğu ve elektriksel kuvvet kavramları. Coulomb ve Gauss yasaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Yükün korunumu kanunu, iletkenlik. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Elektrik akı yoğunluğu, polarizasyon. Elektriksel duyarlılık ve geçirgenlik kavramları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Yalıtkanlar, ara yüzeydeki süreklilik şartları ve depolanan enerji. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Bir yük dağılımının potansiyel enerjisi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Kapasite (kondansatör) hesabı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Manyetik akı yoğunluğu ve vektör potansiyel, Biot-Savart yasası. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Amper yasası. Manyetik malzemeler, mıknatıslanma. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Manyetik alan şiddeti, manyetik duyarlılık ve geçirgenlik. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Yükler üzerindeki manyetik kuvvet ve akım. İki kapalı devre arasındaki manyetik kuvvet. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Lorentz kuvveti ve Hall etkisi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Manyetik alan içinde yüklü parçacıkların hareketi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Faraday endüksiyon yasası. Lenz yasası. bir devrede endüklenen elektromotor kuvveti. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Laplace ve Poisson denklemleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Electromagnetism, I. S. GRANT etc., John Willey,. | |
2 | Electromagnetsim for Engineers, P. HAMMOND, Pergamon Press. | |
3 | Electromagnetic Fields, R. V. BUCKLEY, Macmillian Pres. | |
4 | Elektromagnetik Problemler ve Sayısal Yöntemler, Levent SEVGİ, Birsen Yayınevi. 2000. | |
5 | Solved Problems In Electromagnetics, Syed A.NASAR, McGraw- Hill, Inc., 1992. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |