|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUAD BAŞBUĞ (suad@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik Elektronik Mühendisliğine temel oluşturmak amacı ile analog haberleşmeyi öğrenmek, analog haberleşmede kullanılan AM, FM, PM ve kaydırmalı anahtarlama modülesyonlarını öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Haberleşme sistemlerini öğrenmek |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Genlik Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Frekans Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Faz Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Anahtarlama Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haberleşme sistemlerine giriş,Haberleşme sistemi tasarımında göz önünde bulundurulması gereken hususlar,Filtrelere genel bir bakış ve filtre transfer fonksiyonlarının çıkartılması,Sinyaller ve modülasyon, Temel band sinyal tipleri,Modülasyona duyulan ihtiyaç ve modülasyon tiplerinin sınıflandırılması. Modülasyonla elde edilen avantajlar,Genlik modülasyon (AM) teorisi, türleri ve matematiksel denklemlerinin çıkartılması,Genlik modülatör ve demodülatör devreleri,Frekans modülasyon (FM) teorisi. FM türleri ve matematiksel denklemlerinin çıkartılması, avantajları ve dezavantajları,Faz modülasyonu teorisi ve genel analizi,FM ve PM’in karşılaştırılması ve PM’nin kullanıldığı yerler,FM stereo yayın,Süperheterodin alıcılar,Problem çözümleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Haberleşme sistemlerine giriş. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Haberleşme sistemi tasarımında göz önünde bulundurulması gereken hususlar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Filtrelere genel bir bakış ve filtre transfer fonksiyonlarının çıkartılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Sinyaller ve modülasyon. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Temel band sinyal tipleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Modülasyona duyulan ihtiyaç ve modülasyon tiplerinin sınıflandırılması. Modülasyonla elde edilen avantajlar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Genlik modülasyon (AM) teorisi, türleri ve matematiksel denklemlerinin çıkartılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genlik modülatör ve demodülatör devreleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Frekans modülasyon (FM) teorisi. FM türleri ve matematiksel denklemlerinin çıkartılması, avantajları ve dezavantajları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Faz modülasyonu teorisi ve genel analizi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | FM ve PM’in karşılaştırılması ve PM’nin kullanıldığı yerler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | FM stereo yayın. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Süperheterodin alıcılar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Problem çözümleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Basic Communication Theory, J. E. PEARSON, Prentice Hall, 1993. | |
2 | Principles of Communication Systems, H. TAUB and D. L. SCHILLING, McGraw-Hill. Communication Systems, A. B. CARLSON, McGraw-Hill, 2004. | |
3 | Telecommunication Principles, J. J. O'REILLY, 1993. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 2 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |