Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / EEM-306 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: EEM-306 Adı: ANALOG HABERLEŞME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUAD BAŞBUĞ (suad@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Elektrik Elektronik Mühendisliğine temel oluşturmak amacı ile analog haberleşmeyi öğrenmek, analog haberleşmede kullanılan AM, FM, PM ve kaydırmalı anahtarlama modülesyonlarını öğrenmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Haberleşme sistemlerini öğrenmek PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Genlik Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Frekans Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Faz Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Anahtarlama Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haberleşme sistemlerine giriş,Haberleşme sistemi tasarımında göz önünde bulundurulması gereken hususlar,Filtrelere genel bir bakış ve filtre transfer fonksiyonlarının çıkartılması,Sinyaller ve modülasyon, Temel band sinyal tipleri,Modülasyona duyulan ihtiyaç ve modülasyon tiplerinin sınıflandırılması. Modülasyonla elde edilen avantajlar,Genlik modülasyon (AM) teorisi, türleri ve matematiksel denklemlerinin çıkartılması,Genlik modülatör ve demodülatör devreleri,Frekans modülasyon (FM) teorisi. FM türleri ve matematiksel denklemlerinin çıkartılması, avantajları ve dezavantajları,Faz modülasyonu teorisi ve genel analizi,FM ve PM’in karşılaştırılması ve PM’nin kullanıldığı yerler,FM stereo yayın,Süperheterodin alıcılar,Problem çözümleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Haberleşme sistemlerine giriş. Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Haberleşme sistemi tasarımında göz önünde bulundurulması gereken hususlar. Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Filtrelere genel bir bakış ve filtre transfer fonksiyonlarının çıkartılması. Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Sinyaller ve modülasyon. Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Temel band sinyal tipleri. Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Modülasyona duyulan ihtiyaç ve modülasyon tiplerinin sınıflandırılması. Modülasyonla elde edilen avantajlar. Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Genlik modülasyon (AM) teorisi, türleri ve matematiksel denklemlerinin çıkartılması. Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Genlik modülatör ve demodülatör devreleri. Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Frekans modülasyon (FM) teorisi. FM türleri ve matematiksel denklemlerinin çıkartılması, avantajları ve dezavantajları. Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Faz modülasyonu teorisi ve genel analizi. Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 FM ve PM’in karşılaştırılması ve PM’nin kullanıldığı yerler. Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 FM stereo yayın. Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Süperheterodin alıcılar Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Problem çözümleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Basic Communication Theory, J. E. PEARSON, Prentice Hall, 1993.
2 Principles of Communication Systems, H. TAUB and D. L. SCHILLING, McGraw-Hill. Communication Systems, A. B. CARLSON, McGraw-Hill, 2004.
3 Telecommunication Principles, J. J. O'REILLY, 1993.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 1 2 2
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 2 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 4 4
Laboratuvar Sınavı 1 12 12
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120