|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE KOCALMIŞ BİLHAN (akbilhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrencilerin bu zamana kadar kazandıkları elektronik, elektrik, pnomatik, hidrolik ve sistem bilgilerini endüstriyel sahada kullanımını amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel endüstriyel elektronik elemanların bilinmesi, endüstriyel proje okuma ve proje çizme, sensörler, pnomatik ve hidrolik kumanda, invertör ve konvertörlerin endüstride kullanımları, endüstriyel kontrol sistemleri hakkında bilgileri olacaktır. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Endüstriyel elektroniğe giriş,Endüstriyel proje çizim esasları,Endüstriyel proje çizim standartları, Akım yolu şeması çizimi, Kumanda şeması çizimi,Sistem kavramı,Endüstride Sensörler v.b. yapıları, Pnomatik ve hidrolik, Endüstride invertörlerin kullanımı,Endüstride konvertörlerin kullanımı, Örnek proje çizimi,Endüstriyel kontrol sistemleri (PC, PLC, ayrık elemanlar ile),Proje çizimi, Proje sunumu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Endüstriyel elektroniğe giriş. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Endüstriyel proje çizim esasları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Endüstriyel proje çizim standartları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Akım yolu şeması çizimi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Kumanda şeması çizimi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Sistem kavramı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Endüstride Sensörler v.b. yapıları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pnomatik ve hidrolik. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Endüstride invertörlerin kullanımı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Endüstride konvertörlerin kullanımı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Örnek proje çizimi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Endüstriyel kontrol sistemleri (PC, PLC, ayrık elemanlar ile). | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Proje çizimi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Proje sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Advanced Industrial Electronics, Noel M. MORRIS, Noel, McGraw-Hill. | |
2 | Industrial Electronics, Timothy J. MALONEY, Prentice Hall. | |
3 | Industrial Electronics, Thomas E. KISSEL, Prentice Hall. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |