|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KÜRŞAD GÖRÜR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik-Elektronik Mühendisliğine temel oluşturmak amacı ile MİKRODALGA TEKNİĞİNİ öğrenmek. Kayıplı ve kayıpsız iletim hatlarını öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antenler ve Mikrodalga için temel kavramları öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İletim hatlarını ve tiplerini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dalga kılavuzları için devre teorisini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Duran Dalga oranını ve ne anlama geldiğini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Smith diyagramı ile mikrodalga problemlerin çözümünü öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mikrodalga Uygulamaları İletim Hatları ve İletim Hattı Çeşitleri İletim Hattı Eşdeğeri ve İletim Hattı Denklemleri,Kayıpsız İletim Hatları Kayıplı İletim Hatları İletim Hatlarında Güç Akışı,Açık ve Kısa Devre İletim Hatları İletim Hatlarının Rezonans Devresi Olarak Kullanılması,İletim Hatlarının Uyumlu Yükle Sonlandırılması İletim Hatlarının Saf Reaktans ile Sonlandırılması İletim Hatlarında Geçici ve Sürekli Hal,Duran Dalga,Empedans Dönüşümü Yarım Dalga ve Çeyrek Dalga Boyu Empedans Dönüştürücüler,Çeyrek Dalga Boyu Empedans Dönüştürücü ile Empedans Uygunlama için Çeşitli Durumlarının İncelenmesi Yan Hatlar Kullanılarak Empedans Uygunlama,Smith Diyagramı,Smith Diyagramı ile ilgili Problem Çözümü,Smith Diyagramı ile Empedans Uygunlama,Dikdörtgen Kesitli İletim Borularında Mod Analizi Dairesel-Silindirik İletim Borularında Mod Analizi,İletim Borularında Zayıflama Diğer İletim Boruları,Mikrodalga Rezonatörleri Dikdörtgen Kesitli Rezonatörlerde Mod Analizi Dairesel Kesitli Rezonatörlerde Mod AnaliziKalite Faktörü Rezonatörlerin Uyarılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kılavuzlanmış Dalgalar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Mikrodalga Uygulamaları İletim Hatları ve İletim Hattı Çeşitleri İletim Hattı Eşdeğeri ve İletim Hattı Denklemleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Kayıpsız İletim Hatları Kayıplı İletim Hatları İletim Hatlarında Güç Akışı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Açık ve Kısa Devre İletim Hatları İletim Hatlarının Rezonans Devresi Olarak Kullanılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | İletim Hatlarının Uyumlu Yükle Sonlandırılması İletim Hatlarının Saf Reaktans ile Sonlandırılması İletim Hatlarında Geçici ve Sürekli Hal. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Duran Dalga, Empedans Dönüşümü Yarım Dalga ve Çeyrek Dalga Boyu Empedans Dönüştürücüler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Çeyrek Dalga Boyu Empedans Dönüştürücü ile Empedans Uygunlama için Çeşitli Durumlarının İncelenmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yan Hatlar Kullanılarak Empedans Uygunlama. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Smith Diyagramı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Smith Diyagramı ile ilgili Problem Çözümü. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Smith Diyagramı ile Empedans Uygunlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Smith Diyagramı ile Empedans Uygunlama Problemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Smith Diyagramı ile Empedans Uygunlama Problemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Dikdörtgen Kesitli İletim Borularında Mod Analizi Dairesel-Silindirik İletim Borularında Mod Analizi. İletim Borularında Zayıflama. Diğer İletim Boruları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Foundation for Microwave Engineering, Robert E. COLLIN, McGraw-Hill, 1992. | |
2 | Introduction to Antennas and Propagation, James R. WAIT, Peter PEREGRIOUS LTD., 1986. | |
3 | Antennas, John D. KRAUS, McGraw-Hill, 1988. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |