|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALTAN GENCER (altangencer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uzun iletim hatları eşitlikleri çıkartmak ve iletim hattı problemlerini çözmek, farklı şartlarda genel haller denklemini kullanmak, elektrik enerjisi iletim hatlarının elektriksel ve mekaniksel hesaplarını öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uzun iletim hatlarının elektriksel hesaplarını yapmak |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uzun iletim hatları için hat başı akım ve gerilim denklemlerini çıkartmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dört uçlu devreleri öğrenmek, bu devrelerin parametrelerini hesaplamak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İletim hatlarının seri ve paralel bağlanmaları durumunda gerekli eşitlikleri çıkarmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Bir iletim hattının farklı hava şartlarındaki mekaniksel hesaplarını yapabilmek için değişik haller denklemini elde etmek ve kullanmak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Kritik sıcaklık ve kritik menzil hesabını yapabilmek. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | İstimlak ve irtifak sahalarının nasıl bulunacağını öğrenmek. |
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Enerji iletim hattı direklerinin yapılarını, özelliklerini ve temel yapılarını bilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Enerji iletiminde karşılaşılan problemleri ve çözüm yöntemlerini, geçmiş yıllarda olan ilginç olayları bilmek. |
PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uzun iletim hatlarının elektriksel hesabı ve eşdeğer devresi, hat başı gerilim ve akım denklemleri,Uzun iletim hatlarının eşdeğer π ve eşdeğer T devreleri, uzun iletim hatlarının özel halleri,Asimetrik П ve T devreleri, Dört uçlu hat parametreleri, iletim hatlarının seri ve paralel bağlanması,İletim hattının mekaniksel hesapları için değişik haller denklemi,Menzil tanımlamaları, kritik menzil ve kritik sıcaklık hesabı,Up-Lift kontrolü,İstimlak ve irtifak sahalarının hesabı,Kamçılanma,(ag-aw) bağıntısının hesabı,İletken salınım diyagramları,YG ve ÇYG direkleri, özellikleri ve temel yapıları,Taşıyıcı direklerin köşede taşıyıcı olarak kullanılması,Özel konular. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uzun iletim hatlarının elektriksel hesabı ve eşdeğer devresi, hat başı gerilim ve akım denklemleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Uzun iletim hatlarının eşdeğer π ve eşdeğer T devreleri, uzun iletim hatlarının özel halleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Asimetrik П ve T devreleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Dört uçlu hat parametreleri, iletim hatlarının seri ve paralel bağlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | İletim hattının mekaniksel hesapları için değişik haller denklemi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Menzil tanımlamaları, kritik menzil ve kritik sıcaklık hesabı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Up-Lift kontrolü. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İstimlak ve irtifak sahalarının hesabı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Kamçılanma. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | (ag-aw) bağıntısının hesabı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | İletken salınım diyagramları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | YG ve ÇYG direkleri, özellikleri ve temel yapıları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Taşıyıcı direklerin köşede taşıyıcı olarak kullanılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Özel konular. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Enerji Hatları Mühendisliği, H. Hüsnü DENGİZ, 1982. | |
2 | Enerji İletimi (Elektrik Hesaplar), Prof. Dr. Hüseyin ÇAKIR, YTÜ, 1989 | |
3 | Yüksek Gerilim Enerji Nakil Hatları Proje, Atilla YUNUSOĞLU, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |