Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / EEM-317 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: EEM-317 Adı: LİNEER ELEKTRONİK DEVRELER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ KÜRŞAD GÖRÜR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Devre sentezi, devrelerin doğrusallığının ve zamanla değişmeme özelliğinin kavranması. Pasif devrelerin sentezinin anlaşılması. Gerilim ve akım modlu süzgeç devrelerinin tasarım ve analizinin kavranması. Gerilim ve akım izleyicilerinin çalışma prensiplerinin kavranması. Evirici ve negatif empedans çeviricisinin ve bu elemanlardan oluşan devrelerinin analizinin öğrenilmesi. Akım taşıyıcıların ve diğer aktif elemanların oluşturduğu devrelerin analiz ve tasarımının öğrenilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Doğrusallık ve zamansallık kavramlarının öğrenilmesi. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tek ve çok kapılı pasif devre sentezini öğrenmek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Süzgeçleri ve tasarımlarını öğrenmek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 OPAMP kullanarak aktif filtre tasarlamak ve hazır paket bilgisayar programları kullanma becerisi kazanarak karşılaşılabilecek sorunu en kısa zamanda doğru olarak çözme becerisi kazanmak. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Verilen ödevlerle hazır paket program kullanarak ders sırasında çözülen veya takip edilen kitapta verilen soruları çözerek bir bilgisayar programının çözümü nasıl kolaylaştırdığını görmek ve bu konuda beceri kazanmak. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Devre sentezine giriş,Doğrusallık ve zamanla değişmeme,Pasif devre sentezi,Bir kapılı devrelerin sentezi,İki kapılı devrelerin sentezi,Birinci dereceden pasif süzgeçler,İkinci dereceden pasif süzgeçler,Yüksek mertebeden süzgeçler,Gerilim ve akım izleyicileri,Eviriciler,Negatif empedans çeviricisi,Akım taşıyıcılar,FTFN, CFOA, CDBA ve diğerleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Devre sentezine giriş. Uzaktan Eğitim
2 Doğrusallık ve zamanla değişmeme. Uzaktan Eğitim
3 Pasif devre sentezi. Uzaktan Eğitim
4 Bir kapılı devrelerin sentezi. Uzaktan Eğitim
5 İki kapılı devrelerin sentezi. Uzaktan Eğitim
6 Birinci dereceden pasif süzgeçler. Uzaktan Eğitim
7 İkinci dereceden pasif süzgeçler. Uzaktan Eğitim
8 Ara Sınav
9 Yüksek mertebeden süzgeçler. Uzaktan Eğitim
10 Gerilim ve akım izleyicileri. Uzaktan Eğitim
11 Eviriciler. Uzaktan Eğitim
12 Negatif empedans çeviricisi. Uzaktan Eğitim
13 Akım taşıyıcılar. Uzaktan Eğitim
14 FTFN, CFOA, CDBA ve diğerleri. Uzaktan Eğitim
15 Genel Sınava Hazırlık Uzaktan Eğitim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 The Art of Linear Electronics, John Linsley Hood, Butterworth-Heinemann, 1993.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 6 6
Laboratuvar Sınavı 1 8 8
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 150