|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KÜRŞAD GÖRÜR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Devre sentezi, devrelerin doğrusallığının ve zamanla değişmeme özelliğinin kavranması. Pasif devrelerin sentezinin anlaşılması. Gerilim ve akım modlu süzgeç devrelerinin tasarım ve analizinin kavranması. Gerilim ve akım izleyicilerinin çalışma prensiplerinin kavranması. Evirici ve negatif empedans çeviricisinin ve bu elemanlardan oluşan devrelerinin analizinin öğrenilmesi. Akım taşıyıcıların ve diğer aktif elemanların oluşturduğu devrelerin analiz ve tasarımının öğrenilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğrusallık ve zamansallık kavramlarının öğrenilmesi. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tek ve çok kapılı pasif devre sentezini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Süzgeçleri ve tasarımlarını öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | OPAMP kullanarak aktif filtre tasarlamak ve hazır paket bilgisayar programları kullanma becerisi kazanarak karşılaşılabilecek sorunu en kısa zamanda doğru olarak çözme becerisi kazanmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Verilen ödevlerle hazır paket program kullanarak ders sırasında çözülen veya takip edilen kitapta verilen soruları çözerek bir bilgisayar programının çözümü nasıl kolaylaştırdığını görmek ve bu konuda beceri kazanmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Devre sentezine giriş,Doğrusallık ve zamanla değişmeme,Pasif devre sentezi,Bir kapılı devrelerin sentezi,İki kapılı devrelerin sentezi,Birinci dereceden pasif süzgeçler,İkinci dereceden pasif süzgeçler,Yüksek mertebeden süzgeçler,Gerilim ve akım izleyicileri,Eviriciler,Negatif empedans çeviricisi,Akım taşıyıcılar,FTFN, CFOA, CDBA ve diğerleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Devre sentezine giriş. | Uzaktan Eğitim |
2 | Doğrusallık ve zamanla değişmeme. | Uzaktan Eğitim |
3 | Pasif devre sentezi. | Uzaktan Eğitim |
4 | Bir kapılı devrelerin sentezi. | Uzaktan Eğitim |
5 | İki kapılı devrelerin sentezi. | Uzaktan Eğitim |
6 | Birinci dereceden pasif süzgeçler. | Uzaktan Eğitim |
7 | İkinci dereceden pasif süzgeçler. | Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüksek mertebeden süzgeçler. | Uzaktan Eğitim |
10 | Gerilim ve akım izleyicileri. | Uzaktan Eğitim |
11 | Eviriciler. | Uzaktan Eğitim |
12 | Negatif empedans çeviricisi. | Uzaktan Eğitim |
13 | Akım taşıyıcılar. | Uzaktan Eğitim |
14 | FTFN, CFOA, CDBA ve diğerleri. | Uzaktan Eğitim |
15 | Genel Sınava Hazırlık | Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The Art of Linear Electronics, John Linsley Hood, Butterworth-Heinemann, 1993. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 6 | 6 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |