|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN KEVEN (gokhankeven@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin birincil amacı öğrenciye yaygın biçimde kullanılan tıbbi ekipman hakkında eğitici bilgi sağlamak, hastanelerde hasta bakımında kullanılan malzemeleri belirtmektir.Bir diğer amaç da öğrenciye tıbbi ekipmanlarda ortaya çıkabilecek analitik problemleri düşünebilme yeteneği sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tıbbi cihazların temel düşüncesi. Algılayıcılar. Biopotansiyelin temeli. Uyarılabilen hücrenin elektriksel davranışı. ENG, EMG, ECG, ERG, EEG, MEG. Kan basıncının ölçülmesi. Kan akışının ve hacminin ölçülmesi. Solunum sisteminin ölçülmesi. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Klinik laboratuar cihazları. Tıbbi görüntüleme sistemleri. Tedavi edici ve yapay düzenler. Kalp atış düzenleyicisi. Hemodializ. Böbrek taşı kırma sistemi. Ameliyat kesim cihazları. elektriksel güvenlik. Elektriğin fizyolojik etkileri. Şoka karşı temel korunma yaklaşımı, korunma, elektrik sistemlerinin testi. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tıp elektroniğine giriş,Tıbbi cihazların temel düşüncesi; algılayıcılar,Biopotansiyelin temeli, uyarılabilen hücrenin elektriksel davranışı,ENG, EMG, ECG, ERG, EEG ve MEG'lerin incelenmesi,Kan basıncını ölçülmesi, Kan akışının ve hacminin ölçülmesi,Solunum sisteminin ölçülmesi,Klinik Laboratuar Cihazları; Tıbbi Görüntüleme Sistemleri,Tedavi edici ve yapay düzenler, kalp atış düzenleyicisi,Hemodializ, Böbrek Taşı Kırma Sistemleri,Ameliyat Kesim Cihazları,Elektriksel güvenlik,Elektriğin fizyolojik etkileri. Şoka Karşı Temel Korunma Yaklaşımı, Korunma,Elektrik sistemlerinin testi,Biyotelemetri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tıp elektroniğine giriş. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Tıbbi cihazların temel düşüncesi; algılayıcılar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Biopotansiyelin temeli, uyarılabilen hücrenin elektriksel davranışı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | ENG, EMG, ECG, ERG, EEG ve MEG'lerin incelenmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Kan basıncını ölçülmesi, Kan akışının ve hacminin ölçülmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Solunum sisteminin ölçülmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Klinik Laboratuar Cihazları; Tıbbi Görüntüleme Sistemleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tedavi edici ve yapay düzenler, kalp atış düzenleyicisi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Hemodializ, Böbrek Taşı Kırma Sistemleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Ameliyat Kesim Cihazları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Elektriksel güvenlik. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Elektriğin fizyolojik etkileri. Şoka Karşı Temel Korunma Yaklaşımı, Korunma. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Elektrik sistemlerinin testi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Biyotelemetri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tıp Elektroniği, E. YAZGAN, M. KORÜTEK, İTÜ Yayını. | |
2 | Tıp Elektroniğinde Tasarım İlkeri, M. KORÜTEK, İTÜ Yayını. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |