Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / EEM-324 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: EEM-324 Adı: TIBBİ ELEKTRONİK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖKHAN KEVEN (gokhankeven@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin birincil amacı öğrenciye yaygın biçimde kullanılan tıbbi ekipman hakkında eğitici bilgi sağlamak, hastanelerde hasta bakımında kullanılan malzemeleri belirtmektir.Bir diğer amaç da öğrenciye tıbbi ekipmanlarda ortaya çıkabilecek analitik problemleri düşünebilme yeteneği sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tıbbi cihazların temel düşüncesi. Algılayıcılar. Biopotansiyelin temeli. Uyarılabilen hücrenin elektriksel davranışı. ENG, EMG, ECG, ERG, EEG, MEG. Kan basıncının ölçülmesi. Kan akışının ve hacminin ölçülmesi. Solunum sisteminin ölçülmesi. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak.
PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Klinik laboratuar cihazları. Tıbbi görüntüleme sistemleri. Tedavi edici ve yapay düzenler. Kalp atış düzenleyicisi. Hemodializ. Böbrek taşı kırma sistemi. Ameliyat kesim cihazları. elektriksel güvenlik. Elektriğin fizyolojik etkileri. Şoka karşı temel korunma yaklaşımı, korunma, elektrik sistemlerinin testi. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak.
PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tıp elektroniğine giriş,Tıbbi cihazların temel düşüncesi; algılayıcılar,Biopotansiyelin temeli, uyarılabilen hücrenin elektriksel davranışı,ENG, EMG, ECG, ERG, EEG ve MEG'lerin incelenmesi,Kan basıncını ölçülmesi, Kan akışının ve hacminin ölçülmesi,Solunum sisteminin ölçülmesi,Klinik Laboratuar Cihazları; Tıbbi Görüntüleme Sistemleri,Tedavi edici ve yapay düzenler, kalp atış düzenleyicisi,Hemodializ, Böbrek Taşı Kırma Sistemleri,Ameliyat Kesim Cihazları,Elektriksel güvenlik,Elektriğin fizyolojik etkileri. Şoka Karşı Temel Korunma Yaklaşımı, Korunma,Elektrik sistemlerinin testi,Biyotelemetri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tıp elektroniğine giriş. Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Tıbbi cihazların temel düşüncesi; algılayıcılar. Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Biopotansiyelin temeli, uyarılabilen hücrenin elektriksel davranışı. Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 ENG, EMG, ECG, ERG, EEG ve MEG'lerin incelenmesi. Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Kan basıncını ölçülmesi, Kan akışının ve hacminin ölçülmesi. Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Solunum sisteminin ölçülmesi. Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Klinik Laboratuar Cihazları; Tıbbi Görüntüleme Sistemleri. Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Tedavi edici ve yapay düzenler, kalp atış düzenleyicisi. Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Hemodializ, Böbrek Taşı Kırma Sistemleri. Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Ameliyat Kesim Cihazları. Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Elektriksel güvenlik. Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Elektriğin fizyolojik etkileri. Şoka Karşı Temel Korunma Yaklaşımı, Korunma. Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Elektrik sistemlerinin testi. Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Biyotelemetri. Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tıp Elektroniği, E. YAZGAN, M. KORÜTEK, İTÜ Yayını.
2 Tıp Elektroniğinde Tasarım İlkeri, M. KORÜTEK, İTÜ Yayını.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 1 5 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 9 9
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 12 12
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90