|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CİHAN ÖNER (cihanoner@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Işın Teorisinin, Optoelektronik devre elemanlarının ve çalışma prensiplerinin anlaşılabilmesi ve ayırt edilebilmesi için gerekli temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Işığın temel teorisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Lazerleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dedektörler ve fotodiyotları tanıyabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Opto-elektronik elemanları ve uygulama alanlarını ayırt edebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Işığın dalga ve parçacık yapısı, Işığın elektromanyetik teorisi, Işığın Yayılması, Termal Uyarılma, Foton Enerjisi - Dalgaboyu İlişkisi, Enerji - Uzay (E - k) Konsepti, Direkt Bant Aralıklı Yarıiletkenler, Endirekt Bant Aralıklı Yarıiletkenler, Elektron-Deşik Çifti Jenerasyonu, Elektron-Deşik Çifti Rekombinasyonu, LED'ler, Lazerler, Fotodiyotlar, Kızılötesi Aydınlatma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Işığın dalga ve parçacık yapısı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Işığın elektromanyetik teorisi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Işığın Yayılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Termal Uyarılma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Foton Enerjisi - Dalgaboyu İlişkisi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Enerji - Uzay (E - k) Konsepti | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Direkt Bant Aralıklı Yarıiletkenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endirekt Bant Aralıklı Yarıiletkenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Elektron-Deşik Çifti Jenerasyonu | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Elektron-Deşik Çifti Rekombinasyonu | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | LED'ler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Lazerler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Fotodiyotlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Kızılötesi Aydınlatma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Optoelektronik Devreler ve Sistemler, Eldar MUSAYEV, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1999. | |
2 | Yarıiletkenler ve Optoelektronik Uygulamaları, Ayşe Erol ve Naci Balkan, Seçkin Yayıncılık, 2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |