|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE KOCALMIŞ BİLHAN (akbilhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SUAD BAŞBUĞ, ERSAN KABALCI, MEHMET YEŞİLBUDAK, ALİ KÜRŞAD GÖRÜR, GÖKSEL GÖKKUŞ, ALTAN GENCER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mühendislik tasarımı hakkında bilgi sahibi olmak. Mühendislik tasarım sürecinin uygulamasını yapmak. Tasarım araçlarını ve tasarım etkenlerini öğrenmek, Mühendislik ekonomisi, mühendislik etiği ve güvenilirlik konularını öğrenmek. Bir takım projesi üzerinde tasarım tecrübesi kazanmak. Projenin tamamlanması ve sonuç raporlarının hazırlanması, sözlü sunum yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mühendislik tasarım sürecinin basit bir uygulamasını yapmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Proje yönetimini sağlamak ve takım çalışması yapmak. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. |
Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Tasarım araçlarını kullanmak ve tasarım etkenlerini dikkate almak. |
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Tasarım modellerini kullanmak. |
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Tasarımda kaliteyi dikkate almak. |
PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Sorun saptama, veri toplama, tasarım geliştirme yeteneklerini geliştirmek. |
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. |
Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Mühendislik etiğinin bilincinde olmak. |
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Bir takım projesi yapmak. |
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. |
Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-9 | Rapor hazırlamak. |
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-10 | Sözlü sunum yapmak. |
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mühendislik tasarımına giriş,Mühendislik tasarım süreci örneği,Proje yönetimi ve takım çalışması,Tasarım araçları ve tasarım etkenleri,Benzetim standartları ve tasarım modelleri,Tasarım sürecinde kalite kavramı,Sorun belirleme, yöntem, veri toplama, tasarım geliştirme,Mühendislik etiği. Mühendislik ekonomisi,Güvenilirlik,Bir takım projesi üzerinde tasarım tecrübesi,Takım projesinin tamamlanması,Sonuç raporlarının hazırlanması,Sözlü sunum | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mühendislik tasarımına giriş. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Mühendislik tasarım süreci örneği. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Proje yönetimi ve takım çalışması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Tasarım araçları ve tasarım etkenleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Benzetim standartları ve tasarım modelleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Tasarım sürecinde kalite kavramı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Sorun belirleme, yöntem, veri toplama, tasarım geliştirme. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mühendislik etiği. Mühendislik ekonomisi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Güvenilirlik. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Bir takım projesi üzerinde tasarım tecrübesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Takım projesinin tamamlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Sonuç raporlarının hazırlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Sözlü sunum. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Sözlü sunum. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği’ne Giriş, C. B. FLEDDERMANN, M. D. BRADSHAW, Çeviren: Erhan AKIN, Nobel Dağıtım, Ankara, 2003. | |
2 | Mühendislik Tasarım İlkeleri, Ken Hurst (1999), Çeviren: Faruk İNALTEKİN, Bileşim Yayınevi, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 8 | 2 | 40 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 2 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 4 | 10 | 40 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 12 | 48 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |