|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE KOCALMIŞ BİLHAN (akbilhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Güç sistemlerini iç ve dış etkilere karşı korumayı gerçekleştirerek bir işletmenin sürekliliğini ve güvenliğini gerçekleştirmek. Korumanın temel ilkelerini öğrenmek. AG ve YG sistemlerinde sigorta ile koruma yapılmasını bilmek. Röleler ve özelliklerini öğrenmek. Aşırı akım rölesi, empedans rölesi ve diferansiyel röle ile koruma yapılmasını bilmek. Generatör, hat, transformatör ve motor korumalarını öğrenmek. Röle koordinasyonunu öğrenmek. Aşırı gerilimlere karşı koruma düzeneklerini bilmek. Parafudrlar, koruma hatları, atlama aralıklarını öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Korumanın temel ilkelerini kavramak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | AG ve YG sistemlerinde sigorta ile nasıl koruma yapıldığını bilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Her tip rölenin özelliğini bilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
|
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bir hattın, generatörün, transformatörün ve motorun nasıl korunduğunu anlayabilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Röle koordinasyonunu öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Aşırı gerilimlere karşı koruma düzeneklerini gerçekleştirebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Parafudr, koruma hatları ve atlama aralıklarını öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Korumanın temel ilkeleri,AG ve YG sistemlerinde sigorta ile koruma yapılması,Röleler ve özellikleri, Aşırı akım rölesi, empedans rölesi ve diferansiyel röle ile koruma yapılması,Generatör ve hat korumaları,Transformatör korumaları,Motor korumaları,Röle koordinasyonu,Aşırı gerilimlere karşı koruma düzenekleri,Parafudrlar , yapısı, çalışma özellikleri ve seçimi,Koruma hatları,Atlama aralıkları (Eklatörler). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Korumanın temel ilkeleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Şebeke hatları ve tipleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Röleler ve özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Röleler ve özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Aşırı akım rölesi, empedans rölesi ve diferansiyel röle ile koruma yapılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Generatör, hat, transformatör ve motor korumaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Generatör, hat, transformatör ve motor korumaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Generatör, hat, transformatör ve motor korumaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Röle koordinasyonu. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Aşırı gerilimlere karşı koruma düzenekleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Aşırı gerilimlere karşı koruma düzenekleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Arıza Akım Sınırlandırma | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Elektrik Tesislerinde Topraklama | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Elektrik Tesislerinde Topraklama, Tekrar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Power System Protection-Volume 1-2-3, Paul M. ANDERSON, The Institution of Electrical Engineering, London, 1988. | |
2 | Orta Gerilim Elektrik Tesislerinde Koruma ve Kontrol, TEİAŞ. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |