|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE KOCALMIŞ BİLHAN (akbilhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Aydınlatma problemleri için yeter derecede iyi ve ekonomik bir çözüm sağlamak amacıyla aydınlatma tekniği esaslarını öğretmek, bu esaslara uygun olarak bir elektrik iç tesisat projesinin nasıl çizileceğine ilişkin bilgiler vermek. Bodrum katında kazan dairesi ve zemin katında dükkanlar olan, en az 3 katı birbirinden farklı olan 5 katlı bir apartmanın elektrik iç tesisat projesini yönetmeliklere ve derste öğretilenlere uygun olarak her öğrencinin çizmesini sağlamak ve projeye ilişkin tüm hesaplamaları yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Aydınlatmacılığın konusunu, amacını ve türlerini bilmek. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Aydınlatma türlerini bilmek ve aydınlatma armatürlerini tanımak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Uygun aydınlatma armatürünü seçmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Fotometrik büyüklükleri bilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Fotometrik kanunları bilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Aydınlatmanın bileşenlerini bilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Işık ve görme olayını kavramak, ışık üretiminin temellerini anlamak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-8 | Lamba türlerini ayırt etmek, lambaların çalışma prensiplerini bilmek. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-9 | Aydınlatma hesabını yapmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-10 | Elektrik iç tesisat malzemelerini tanımak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-11 | Elektrik kazalarına karşı önlem almak. |
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-12 | 1/50 ölçekli mimari tatbikat projesini temin etmek. |
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-13 | Bir binanın yapım aşamasında, elektrik iç tesisatının nasıl döşendiğini bilmek. |
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-14 | Bir binanın elektrik iç tesisat projesini çizmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-15 | Anahtar ve prizlerin çalışma prensiplerini kavramak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-16 | Elektrik iç tesisat malzemelerini tanımak |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-17 | Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği’nin önemli maddelerini bilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-18 | Kuvvetli akım ve zayıf akım tek hat şemalarını çizebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-19 | Kuvvetli akım kolon şemasını çizebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-20 | Tablo yükleme cetvelini hazırlamak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-21 | Sigorta ve kesit seçimini yapmak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-22 | Gerilim düşümü hesabını yapmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Aydınlatmacılığın konusu ve amacı,Aydınlatma türleri ve aydınlatma armatürleri,Fotometrik büyüklükler (Işık akısı, ışık miktarı, ışık şiddeti. Aydınlık düzeyi, fotoğrafik uyarma, fotometrik radyans, parıltı),Fotometrik kanunlar (Kosinüs kanunu, Uzaklıklar karesiyle ters orantı kanunu, Lambert kanunu, Uzay açı izdüşüm kanunu),Fotometrik kanunlar ile ilgili örnek problemlerin çözülmesi. Aydınlatmanın bileşenleri, Işık ve görme olayı, ışık üretiminin temelleri,Işık kaynakları (Akkor telli lambalar, ark lambaları, deşarj lambaları), Aydınlatma hesabının yapılması,Elektrik iç tesisat malzemeleri. Elektrik kazaları ve bunlara karşı alınabilecek önlemler,Temin edilmesi gereken 1/50 ölçekli mimari tatbikat projesinin özellikleri, proje malzemeleri, Elektrik iç tesisatının sınıflandırılması, bir binanın yapım aşamasında, elektrik iç tesisatının gerçekleştirilmesi. Tesisat bağlantı şemaları,Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği’nin önemli maddeleri,Örnek bir apartmanın normal, zemin ve bodrum katının elektrik iç tesisat projesinin çizimi,Proje kontrolü: Açık ve tek hat şemalarının çizimi,Proje kontrolü: Kuvvetli akım kolon şemasının çizimi. Tablo yükleme cetvelinin hazırlanması,Sigorta seçimi, tel kesitinin seçimi, gerilim düşümü hesabının yapılması, gerilim düşümü problemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Aydınlatmacılığın konusu ve amacı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Aydınlatma armatürleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Aydınlatma türleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Aydınlatma türleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Fotometrik büyüklükler (Işık akısı, ışık miktarı, ışık şiddeti. Aydınlık düzeyi, fotoğrafik uyarma, fotometrik radyans, parıltı) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Elektrik İç Tesisat Malzemeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Elektrik iç tesisat örnekleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sigorta seçimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Gerilim Düşüm Hesabı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği’nin önemli maddeleri. örnekler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Örnek bir apartmanın normal, zemin ve bodrum katının elektrik iç tesisat projesinin çizimi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Bilgisayar destekli proje çizimi örneği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Proje kontrolü: Kuvvetli akım kolon şemasının çizimi. Tablo yükleme cetvelinin hazırlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Elektrik kazaları ve bunlara karşı alınabilecek önlemler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydınlatma Tekniği, Prof. Dr. Muzaffer ÖZKAYA, Uludağ Üniv. Yayınları, 1981. | |
2 | Elektrik Tesisat Planları, Sözleşme, Keşif ve Planlama, Ali DOĞRU, 2006. | |
3 | Elektrik Şebeke ve Tesisleri, Mahmut NACAR, 2003. | |
4 | Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 13 | 26 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |