|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER TÜRKELİ (alperturkeli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fark yükselticileri, İşlemsel yükselteçlerin (Op-amp) elektriksel karakteristikleri, Geri besleme, İşlemsel yükselteçlerin frekans tepkisi, Temel işlemsel yükselteç devreleri, Sensör ve transdüser parametreleri, Çeşitli sensör ve transdüserler, Op-amp ile dönüştürücü tasarımları, Analog Dijital ve Dijital Analog dönüştürücüler ile dönüştürücü tasarımları, Medikal Ölçüm sistemleri, medikal ölçümde kullanılan dönüştürücüler, Elektrodlar ve biyopotansiyel kuvvetlendiriciler konularını kavratmak ve bu konularda tasarım becerisini arttırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşlemsel yükselteçlerin çalışmasını açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Temel işlemsel yükselteç devre topolojilerini yorumlayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sensör/transdüser parametrelerini belirleyebilir. Çeşitli sensör/transdüserleri açıklayabilir. |
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Op-amp ile dönüştürücü tasarımı yapabilir. Analog Dijital/Dijital Analog dönüştürücüler ile dönüştürücü tasarımları yapabilir. Medikal Ölçüm sistemlerine örnek verebilir. Medikal ölçümde kullanılan dönüştürücüleri açıklayabilir. Elektrodları açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşlemsel yükselteçler,Temel işlemsel yükselteç devreleri,Sensör ve transdüser parametreleri,Çeşitli sensör ve transdüserler,Op-amp ile dönüştürücü tasarımları,Analog Dijital ve Dijital Analog dönüştürücüler ile dönüştürücü tasarımları,Medikal Ölçüm sistemleri,Medikal ölçümde kullanılan dönüştürücüler,Elektrodlar ve biyopotansiyel kuvvetlendiriciler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşlemsel yükselteçler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Temel işlemsel yükselteç devreleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Sensör ve transdüser parametreleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Çeşitli sensör ve transdüserler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Çeşitli sensör ve transdüserler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Çeşitli sensör ve transdüserler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Op-amp ile dönüştürücü tasarımları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Analog Dijital ve Dijital Analog dönüştürücüler ile dönüştürücü tasarımları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Analog Dijital ve Dijital Analog dönüştürücüler ile dönüştürücü tasarımları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Medikal Ölçüm sistemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Medikal Ölçüm sistemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Medikal ölçümde kullanılan dönüştürücüler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Medikal ölçümde kullanılan dönüştürücüler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Elektrodlar ve biyopotansiyel kuvvetlendiriciler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | GÜRDAL, O., “Algılayıcılar ve Dönüştürücüler”, Nobel Yayın Dağıtım. 2000. | |
2 | ENGİN, D., “Dönüştücü Tasarımı Ders Notu”, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |