Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / EEM-415 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: EEM-415 Adı: BİYOMEDİKAL ENSTRÜMANTASYON Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALPER TÜRKELİ (alperturkeli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Fark yükselticileri, İşlemsel yükselteçlerin (Op-amp) elektriksel karakteristikleri, Geri besleme, İşlemsel yükselteçlerin frekans tepkisi, Temel işlemsel yükselteç devreleri, Sensör ve transdüser parametreleri, Çeşitli sensör ve transdüserler, Op-amp ile dönüştürücü tasarımları, Analog Dijital ve Dijital Analog dönüştürücüler ile dönüştürücü tasarımları, Medikal Ölçüm sistemleri, medikal ölçümde kullanılan dönüştürücüler, Elektrodlar ve biyopotansiyel kuvvetlendiriciler konularını kavratmak ve bu konularda tasarım becerisini arttırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İşlemsel yükselteçlerin çalışmasını açıklayabilir PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Temel işlemsel yükselteç devre topolojilerini yorumlayabilir. PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sensör/transdüser parametrelerini belirleyebilir. Çeşitli sensör/transdüserleri açıklayabilir. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Op-amp ile dönüştürücü tasarımı yapabilir. Analog Dijital/Dijital Analog dönüştürücüler ile dönüştürücü tasarımları yapabilir. Medikal Ölçüm sistemlerine örnek verebilir. Medikal ölçümde kullanılan dönüştürücüleri açıklayabilir. Elektrodları açıklayabilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İşlemsel yükselteçler,Temel işlemsel yükselteç devreleri,Sensör ve transdüser parametreleri,Çeşitli sensör ve transdüserler,Op-amp ile dönüştürücü tasarımları,Analog Dijital ve Dijital Analog dönüştürücüler ile dönüştürücü tasarımları,Medikal Ölçüm sistemleri,Medikal ölçümde kullanılan dönüştürücüler,Elektrodlar ve biyopotansiyel kuvvetlendiriciler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İşlemsel yükselteçler Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Temel işlemsel yükselteç devreleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Sensör ve transdüser parametreleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Çeşitli sensör ve transdüserler Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Çeşitli sensör ve transdüserler Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Çeşitli sensör ve transdüserler Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Op-amp ile dönüştürücü tasarımları Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Analog Dijital ve Dijital Analog dönüştürücüler ile dönüştürücü tasarımları Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Analog Dijital ve Dijital Analog dönüştürücüler ile dönüştürücü tasarımları Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Medikal Ölçüm sistemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Medikal Ölçüm sistemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Medikal ölçümde kullanılan dönüştürücüler Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Medikal ölçümde kullanılan dönüştürücüler Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Elektrodlar ve biyopotansiyel kuvvetlendiriciler Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 GÜRDAL, O., “Algılayıcılar ve Dönüştürücüler”, Nobel Yayın Dağıtım. 2000.
2 ENGİN, D., “Dönüştücü Tasarımı Ders Notu”, 2010.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 1 5 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 9 9
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 12 12
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90