Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / EEM-425 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: EEM-425 Adı: GÜÇ ELEKTRONİĞİ UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALPER TÜRKELİ (alperturkeli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Güç Elektroniği ve Güç Elektroniği Sistemleri derslerinde anlatılan konuların deneysel olarak pekiştirilmesine yardımcı olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tek fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucuları deneysel olarak gerçekleştirmek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turn-off snubber devresinin çalışmasını deneysel olarak incelemek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çok fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucuları deneysel olarak gerçekleştirmek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İnverter ile beslenen 3-fazlı asenkron motorun hız kontrolünü deneysel olarak yapmak. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Tek ve üç fazlı AC kıyıcı devrelerini deneysel olarak kurup bir asenkron motorun hızını kontrol edebilmek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 DC kıyıcıyı deneysel olarak tasarlayıp çalışmasını incelemek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Anahtar modlu güç kaynağı (SMPS) çeşidi olan flyback konverterin çalışmasını deneysel olarak incelemek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 İki tristörlü impals komütasyonlu DC kıyıcının çalışmasını deneysel olarak incelemek. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Laboratuvar Sorumlusu tarafından, deneylere ve Laboratuvar Kurallarına ilişkin açıklamaların yapılması,Deney-1 : Tek fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucular,Deney-2 : Snubber devre tasarımı,Deney-3 : Çok fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucuların incelenmesi,Deney-4 : İnverter ile beslenen 3-fazlı asenkron motorun hız kontrolü,Deney-5 : Tek ve üç fazlı AC kıyıcı devreler, AC kıyıcı kullanarak asenkron motor hız kontrolü,Deney-6 : DC kıyıcılar,Deney-7 : Anahtar modlu güç kaynağı (SMPS),Deney-8: İki Tristörlü DC Kıyıcı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Laboratuvar Sorumlusu tarafından, deneylere ve Laboratuvar Kurallarına ilişkin açıklamaların yapılması. Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Laboratuvar Sorumlusu tarafından, deneylere ve Laboratuvar Kurallarına ilişkin açıklamaların yapılması. Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Deney-1 : Tek fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucular. Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Deney-2 : Snubber devre tasarımı. Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Deney-3 : Çok fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucuların incelenmesi. Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Deney-4 : İnverter ile beslenen 3-fazlı asenkron motorun hız kontrolü. Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Deney-5 : Tek ve üç fazlı AC kıyıcı devreler, AC kıyıcı kullanarak asenkron motor hız kontrolü. Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Deney-6 : DC kıyıcılar. Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Deney-7 : Anahtar modlu güç kaynağı (SMPS). Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Deney-8: İki Tristörlü DC Kıyıcı. Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Deney-9 : Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Deney-10 : Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Telafi Deneyleri Haftası Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Telafi Deneyleri Haftası Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Güç Elektroniği Lab. Deney Föyleri ( Power ELlectronics Lab. Expe. Books)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 9 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 9 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90