|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik-Elektronik Mühendisliğine temel oluşturmak amacı ile MİKRODALGA TEKNİĞİNİ öğrenmek. Kayıplı ve kayıpsız iletim hatlarını öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antenler ve Mikrodalga için temel kavramları öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İletim hatlarını ve tiplerini öğrenmek |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rezonatörlerin temellerini öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bilgisayar ortamında mikrodalga frekanslarda benzetim yapmayı öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dalga kılavuzları,Mikrodalga Ağ Yapısı,Saçılma Matrisi,ABCD, Empedans ve Admittans Matrisleri,Düzlemsel iletim hatları,Rezonatör temelleri,Rezonatör tipleri ve tasarımı,Periyodik yapılar ve analizleri,Bilgisayar destekli tasarım uygulamaları-1,Bilgisayar destekli tasarım uygulamaları-2,Bilgisayar destekli tasarım uygulamaları-3. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mikrodalga Rezonatörleri, Dikdörtgen Kesitli Rezonatörlerde Mod Analizi, Dairesel Kesitli Rezonatörlerde Mod Analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Kalite Faktörü, Rezonatörlerin Uyarılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Dalga kılavuzları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Mikrodalga Ağ Yapısı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Saçılma Matrisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | ABCD, Empedans ve Admittans Matrisleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Düzlemsel iletim hatları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Düzlemsel iletim hatları (devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Rezonatör temelleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Rezonatör tipleri ve tasarımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Periyodik yapılar ve analizleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Bilgisayar destekli tasarım uygulamaları-1 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Bilgisayar destekli tasarım uygulamaları-2 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Bilgisayar destekli tasarım uygulamaları-3 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Foundation for Microwave Engineering, Robert E. COLLIN, McGraw-Hill, 1992. | |
2 | Introduction to Antennas and Propagation, James R. WAIT, Peter PEREGRIOUS LTD., 1986. | |
3 | Antennas, John D. KRAUS, McGraw-Hill, 1988. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |