Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İFE102 - İLAHİYAT

Kodu: İFE102 Adı: EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri EĞİTİM SOSYOLOJİSİ,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İLYAS PÜR (ilyaspur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HASAN ÇETİNEL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı: Öğretmen adaylarına eğitim sürecinde öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek, öğrenciyi tanıma ve rehberlik becerilerini artırmak ve bir anlayış kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bireyin gelişimi ve davranışlarını daha iyi anlayabilmek için gerekli temel ilke ve kavramları sayabilir PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme.
DÖÇ-2 Yaşam boyunca ortaya çıkan fiziksel, bilimsel, sosyal ve duygusal değişimleri bilebilir PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme.
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Gelişime etki eden faktörlerin karmaşık yapısını kavrar PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Öğrenilenlere dayanarak herhangi bir bireyin gelişim düzeyini analiz edebilir, gelişimsel anormallikleri tespit edebilir ve gerektiğinde problemlere ilişkin basit öneriler getirebilir PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim psikolojisi,Psikoloji ve alt dalları Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 Gelişimle ilgili temel kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Bedensel ve devinimsel gelişim Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Bilişsel gelişim. Piaget ve bilişsel gelişim kuramı Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Dil ve Ahlak gelişimi Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörler. Psikoseksül kuram Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
7 Kişilik gelişimi ve psiko-sosyal kuram Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav
9 Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörler Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Klasik Koşullanma Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Edimsel koşullanma Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Sosyal Öğrenme Kuramı Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 Bilgi işleme ve gestalt kuramı Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Güdülenme Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Eğitim Psikolojisi (Prof. Dr. Erdal Hamarta, Prof. Dr. Coşkun Arslan, Doç Dr. Hasan Yılmaz)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Webcam, Eğitim Psikolojisi içerikli güncel makaleler ve diğer yayınlar, Ders içeriğine yönelik dijital materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180