Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / EEM-505 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EEM-505 Adı: MİKRODENETLEYİCİLER İLE TASARIM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖKSEL GÖKKUŞ (gokselgokkus@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Mikrodenetleyici tabanlı sistemlerin yazılım ve donanım tasarımını PIC mikrodenetleyicilerini kullanarak gerçekleştirebilme yeteneğini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Mikrodenetleyicilerin temel yapısı PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 PIC mikrodenetleyicilerinin yapısı PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Donanım ve yazılım tasarımının nasıl yapılacağı PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Örnek PIC projeleri yapılarak göstermek dersin temel hedefleridir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
PIC mikrodenetleyicilerine giris, PIC 16 ve PIC 18 Serisi mikrodenetleyicilerin yapıları, Donanın tasarımı, C tabanlı yazılım geliştirme, Örnek PIC projeleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Microchip ve TI: mikrodenetleyicilerine giris Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
2 Microchip ve TI: mikrodenetleyicilerine giris Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
3 16/18/24/30/33 Serisi PIC mikrodenetleyicilerin yapıları Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
4 16/18/24/30/33 Serisi PIC mikrodenetleyicilerin yapıları Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
5 16/18/24/30/33 Serisi PIC mikrodenetleyicilerin yapıları Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
6 MSP430 ve diğer TI mikrodenetleyicilerin yapıları Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
7 MSP430 ve diğer TI mikrodenetleyicilerin yapıları Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
8 Ara Sınav
9 Donanın tasarımı, C tabanlı yazılım geliştirme Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
10 Donanın tasarımı, C tabanlı yazılım geliştirme Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
11 Örnek PIC ve MSP projeleri Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
12 Örnek PIC ve MSP projeleri Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
13 Örnek PIC ve MSP projeleri Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
14 Örnek PIC ve MSP projeleri Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
15 Örnek PIC ve MSP projeleri Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 PICmicro™ Mid-Range MCU Family Reference Manual, Microchip
2 MSP430FR4xx and MSP430FR2xx family User’s Guide
3 Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers, Tim Wilmshurst, Newness.
4 Programming 8-bit PIC Microcontrollers in C, P. Bates, Newness.
5 PICmicro® 18C MCU Family Reference Manual, Microchip
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, bilgisayar, NI Circuit Design Suite Education

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 9 36
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 10 40
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180