|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKSEL GÖKKUŞ (gokselgokkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mikrodenetleyici tabanlı sistemlerin yazılım ve donanım tasarımını PIC mikrodenetleyicilerini kullanarak gerçekleştirebilme yeteneğini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikrodenetleyicilerin temel yapısı |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | PIC mikrodenetleyicilerinin yapısı |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Donanım ve yazılım tasarımının nasıl yapılacağı |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Örnek PIC projeleri yapılarak göstermek dersin temel hedefleridir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
PIC mikrodenetleyicilerine giris, PIC 16 ve PIC 18 Serisi mikrodenetleyicilerin yapıları, Donanın tasarımı, C tabanlı yazılım geliştirme, Örnek PIC projeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Microchip ve TI: mikrodenetleyicilerine giris | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
2 | Microchip ve TI: mikrodenetleyicilerine giris | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
3 | 16/18/24/30/33 Serisi PIC mikrodenetleyicilerin yapıları | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
4 | 16/18/24/30/33 Serisi PIC mikrodenetleyicilerin yapıları | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
5 | 16/18/24/30/33 Serisi PIC mikrodenetleyicilerin yapıları | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
6 | MSP430 ve diğer TI mikrodenetleyicilerin yapıları | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
7 | MSP430 ve diğer TI mikrodenetleyicilerin yapıları | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Donanın tasarımı, C tabanlı yazılım geliştirme | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
10 | Donanın tasarımı, C tabanlı yazılım geliştirme | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
11 | Örnek PIC ve MSP projeleri | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
12 | Örnek PIC ve MSP projeleri | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
13 | Örnek PIC ve MSP projeleri | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
14 | Örnek PIC ve MSP projeleri | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
15 | Örnek PIC ve MSP projeleri | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | PICmicro™ Mid-Range MCU Family Reference Manual, Microchip | |
2 | MSP430FR4xx and MSP430FR2xx family User’s Guide | |
3 | Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers, Tim Wilmshurst, Newness. | |
4 | Programming 8-bit PIC Microcontrollers in C, P. Bates, Newness. | |
5 | PICmicro® 18C MCU Family Reference Manual, Microchip | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, NI Circuit Design Suite Education |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 9 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |