|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET YEŞİLBUDAK (myesilbudak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik üretim ve iletim sistemlerinden oluşan güç sistemlerinin normal çalışma ve kısa devre gibi arızalı koşullar altında analizini ve tasarımını yapabilme becerisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Elektrik güç sistemlerinin empedans ve admitans modellerini oluşturabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Elektrik güç sistemlerinin analiz ve tasarımını birim değer yöntemini kullanarak yapabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Yük akış analiz metotlarını sistem analiz ve tasarımında etkin bir biçimde kullanabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Dengeli ve dengesiz kısa devre arıza analizleri yapabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Güç sistemlerinin kararlılığı konusunda temel bilgilere sahip olabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sürekli sinüzoidal hal, fazör diyagramları, aktif, reaktif ve görünür güç, güç sisteminin elemanları; generatörler, trafolar ve yükler, güç sistemlerinin tek hat ve empedans diyagramları, birim değerler (pu) yönteminin uygulanması, enerji iletim hatları; kısa, orta ve uzun mesafeli hatların modellenmesi, enerji iletim hatlarının performans analizi, bara admitans ve empedans matris modelleri, yük akış analizi ve kullanılan yöntemler, Gauss ve Gauss-Seidel yöntemleri ile yük akış analizi, Newton-Raphson yöntemi ile yük akış analizi, simetrili bileşenler, gerilim ve akım dengesizliklerinde simetrili bileşenlerin uygulanması, generatör, trafo, iletim hattı ve yüklerin dizi bileşenleri ve dizi bileşen devreleri, güç sistemlerinin kararlılığı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sürekli sinüzoidal hal, fazör diyagramları, aktif, reaktif ve görünür güç | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
2 | Güç sisteminin elemanları; generatörler, trafolar ve yükler | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
3 | Güç sistemlerinin tek hat ve empedans diyagramları, birim değerler (pu) yönteminin uygulanması | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
4 | Enerji iletim hatları; kısa, orta ve uzun mesafeli hatların modellenmesi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
5 | Enerji iletim hatlarının performans analizi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
6 | Bara admitans ve empedans matris modelleri | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
7 | Yük akış analizi ve kullanılan yöntemler | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gauss ve Gauss-Seidel yöntemleri ile yük akış analizi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
10 | Gauss ve Gauss-Seidel yöntemleri ile yük akış analizi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
11 | Newton-Raphson yöntemi ile yük akış analizi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
12 | Newton-Raphson yöntemi ile yük akış analizi | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
13 | Simetrili bileşenler, gerilim ve akım dengesizliklerinde simetrili bileşenlerin uygulanması | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
14 | Generatör, trafo, iletim hattı ve yüklerin dizi bileşenleri ve dizi bileşen devreleri | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
15 | Güç sistemlerinin kararlılığı | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | H. Çakır, Elektrik Güç Sistemleri Analizi, 1986. | |
2 | A. R. Bergen and V. Vittal, Power System Analysis, Prentice Hall, 2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |