|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERSAN KABALCI (kabalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Güç elektroniği sistemlerinin kavranmasını; güç elektroniği devrelerinde ileri konuların tanımı ve analiz sonuçlarının yorumlanması ve devre dizaynlarının anlaşılmasını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Güç elektroniği sistemlerini öğrenir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yarıiletken elemanları hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Güç kaynağı uygulamalarının dizaynını gerçekleştirebilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Güç elektroniği sistemleri, Yarı iletken güç anahtarlarına genel bir bakış, Diyotlu doğrultucular, Kontrollü doğrultucu ve eviriciler, Anahtarlamalı DA-DA çeviriciler, Rezonans çeviriciler, Anahtarlamalı doğru akım güç kaynakları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Güç elektroniği sistemleri | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
2 | Yarı iletken güç anahtarlarına genel bir bakış | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
3 | Tek fazlı kontrolsüz ve kontrollü doğrultucular | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
4 | Üç fazlı kontrolsüz ve kontrollü doğrultucular | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
5 | Anahtarlama Kontrol Yöntemleri (PWM) | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
6 | Anahtarlamalı DA-DA konvertörler | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
7 | Rezonans Konvertörler | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rezonans Konvertörler | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
10 | Eviriciler ve Çok Seviyeli Eviriciler | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
11 | Yumuşak anahtarlamalı evirici uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
12 | Şebeke bağlantılı konvertörler: doğrultucular, AA güç kontrolcüleri, ve control yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
13 | Static var kompanzatörler: şönt ve seri sistemler, TCR’ler, TSC’ler, STATCOM, UPFC | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
14 | Static var kompanzatörler: şönt ve seri sistemler, TCR’ler, TSC’ler, STATCOM, UPFC | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
15 | Anahtarlamalı mod DA güç kaynakları | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Power Electronics: Circuits, Devices, and Applications, Muhammed H. Rashid, Third edition, 2004, Person Education Inc, ISBN 0-13-101140-5. | |
2 | Power Electronics: Converters, Applications, and Design, Media Enhanced, Third Edition, Ned Mohan, University of Minnesota, 2003, Willey, ISBN: 0-471-22693-9 | |
3 | Power Electronics Advanced Conversion Technologies, 2nd Edition, Fag Lin Luo, Hong Ye, CRC Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, NI Circuit Design Suite Education |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 18 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 18 | 54 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |