|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUAD BAŞBUĞ (suad@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antenler ve anten dizileri hakkında temel bilgi sahibi olma. Anten dizisi ve diyagramının temel parametrelerini anlama. Dizi faktörünü dikkate alarak anten dizisi tasarlama. Anten diyagramına ait yan demetler ve ana demet üzerinde şekillendirme yapabilme ve bu amaçla klasik ve modern yöntemleri kullanabilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antenlerin ve anten dizilerinin haberleşme ve radar sistemlerindeki önemini ve yerini anlama |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anten dizisi tasarlayabilmek için gerekli parametre bilgisine sahip olma |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Klasik ve modern yöntemleri kullanarak anten dizisi diyagramı şekillendirerek tasarım yapabilme |
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anten Sistemlerine Giriş Temel Anten Parametreleri - I Temel Anten Parametreleri - II Anten Dizisi ve Dizi Faktörü Doğrusal Anten Dizileri Dairesel Anten Dizileri Düzlemsel Anten Dizileri Diyagram Özellikleri ve Diyagram Sentezi Woodward Sentezi Dolph-Chebyshev Sentezi Taylor Line Kaynak Sentezi Metasezgizel Yöntemlerle Diyagram Sentezi Yan Demet Bastırma ve Sıfır Yerleştirme Demet Şekillendirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anten Sistemlerine Giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Temel Anten Parametreleri - I | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Temel Anten Parametreleri - II | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Anten Dizisi ve Dizi Faktörü | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Doğrusal Anten Dizileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Dairesel Anten Dizileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Düzlemsel Anten Dizileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Diyagram Özellikleri ve Diyagram Sentezi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Woodward Sentezi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Dolph-Chebyshev Sentezi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Taylor Line Kaynak Sentezi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Metasezgizel Yöntemlerle Diyagram Sentezi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Yan Demet Bastırma ve Sıfır Yerleştirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Demet Şekillendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | R. J. Mailloux, Phased Array Antenna Handbook, Second Edition, 2 edition. Boston: Artech Print on Demand, 2005. | |
2 | C. A. Balanis, Anten Teorisi: Analiz ve Tasarım. Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 11 | 33 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |