Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / EEM-529 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EEM-529 Adı: MİKRODALGA DEVRE ANALİZİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ KÜRŞAD GÖRÜR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Mikrodalga frekanslarında çalışan devrelerin genel olarak analizlerinin yapılarak, çeşitli mikrodalga yapılarının incelenmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Herhangi bir mikrodalga devresinin analizinin gerçekleştirilmesi PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Toplu ve dağılmış devre parametreleri ve bunlarla oluşturulan çeşitli yapılar arasındaki farkın anlaşılması PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Empedans ve eşdeğer akım ve gerilim, Empedans ve admitans matrisleri, Saçılma matrisi, Transmisyon (ABCD) matrisi, İşaret akış grafları, Süreksizlikler ve modal analiz, Dalga kılavuzlarının uyarılması, Geniş band uyumlama teorisi, Taper hatlar, Kuplajlı hatlar, yönlü kuplörler, Hibritler, Güç bölücüler, Seri ve paralel Rezonatörler, İletim hattı Rezonatörler, Dielektrik Rezonatörler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Mikrodalga devrelerinde empedans ve eşdeğer akım, gerilim Uzaktan Eğitim
2 Empedans ve admintans matrisleri Uzaktan Eğitim
3 Saçılma matrisi, Transmisyon (ABCD) matrisi Uzaktan Eğitim
4 İşaret akış grafları Uzaktan Eğitim
5 Süreksizlikler ve modal analiz Uzaktan Eğitim
6 Dalga klavuzlarının uyarılması, Geniş band uyumlama teorisi Uzaktan Eğitim
7 Taper hatlar Uzaktan Eğitim
8 Ara Sınav
9 Kuplajlı hatlar Uzaktan Eğitim
10 Yönlü kuplörler Uzaktan Eğitim
11 Hibritler Uzaktan Eğitim
12 Güç bölücüler Uzaktan Eğitim
13 Seri ve paralel rezonatörler Uzaktan Eğitim
14 İletim hattı ve dielektrik rezonatörler Uzaktan Eğitim
15 İletim hattı ve dielektrik rezonatörler Uzaktan Eğitim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Microwave Engineering, 3th Edition, David M. Pozar, 2005
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 8 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 10 40
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180