|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALTAN GENCER (altangencer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Benzetim programınını kullanabilir ve Birçok elektrik makinasının benzetimini gerçekleştirir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Elektrik makinalarının temellerini bilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Elektrik makinalarının ile ilgili benzetimleri yapar. |
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Elektrik makinalarının çalışma şekillerini açıklar. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Matlab benzetim programınını kullanmak, DA ve AA makinalarının benzetimi gerçekleştirmek, Adım motorun yapısı, yapısal olarak sınıflandırılması ve stator sargılarının incelenmesi, adım motor sürme sinyallerinin osiloskopta gözlemlenmesi ve tam-yarım adım çalışma modlarında dönüş yönünün belirlenmesi, adım motorda bipolar ve unipolar çalışmada tutma momentinin tespiti, adım motorda bipolar ve unipolar çalışmada hız-moment karakteristiklerinin elde edilmesi, Rüzgar türbinlerinde kullanılan jeneratörlerin benzetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Elektrik makinalarında benzetime giriş ve sınıflandırma | Anlatım, soru-cevap |
2 | Matlab benzetim programına giriş | Anlatım, soru-cevap |
3 | DA makinalarının benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
4 | DA makinalarının benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
5 | AA makinalarının benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
6 | AA makinalarının benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
7 | Adım motorunun benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Adım motorunun benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
10 | Fırçasız DA motorunun benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
11 | Fırçasız DA motorunun benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
12 | Servo motorunun benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
13 | Servo motorunun benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
14 | Rüzgar türbinlerinde kullanılan jeneratörlerin benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
15 | Rüzgar türbinlerinde kullanılan jeneratörlerin benzetimi | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bal G. (2006), Özel Elektrik makinaları, Seçkin Yayınevi,3. Baskı, Ankara | |
2 | C.G. Veinott, J.E. Martin, Fractional and Subfractional Horsepower Electric Motors, McGrawHill Book Company | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 18 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 18 | 54 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |