|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE KOCALMIŞ BİLHAN (akbilhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Güç Elektroniği elemanların kontrolünü ve korumasını sağlamak, DC/DC çevirici ve DC/AC çevirici hakkında bilgi vererek, bu devrelerinin bilgisayar ortamında benzetim modellerini gerçekleştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Güç elektroniğinin tanımını ve ilişkili olduğu konuları bilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Yarıiletken elemanlarının özelliklerini bilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | DC ve AC kıyıcıların analizini yapabilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | PWM inverterlerin çalışmasını analiz etmek, gerilim ve frekans kontrolünün nasıl yapıldığını öğrenmek, inverter harmoniklerini belirlemek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
DC kıyıcı devrelerinin tasarımı, DC motor sürücü devrelerinin analizi, Darbe genişlil modülasyonu anahtarlama yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | DC kıyıcı devrelerinin tasarımı | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
2 | DC kıyıcı devrelerinin tasarımı | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
3 | DC kıyıcı devrelerinin tasarımı | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
4 | DC kıyıcı devrelerinin tasarımı | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
5 | DC motor sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
6 | DC motor sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
7 | DC motor sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eviriciler ve AC sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
10 | Eviriciler ve AC sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
11 | Eviriciler ve AC sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
12 | Eviriciler ve AC sürücü devrelerinin analizi | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
13 | Darbe genişlil modülasyonu anahtarlama yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
14 | Darbe genişlil modülasyonu anahtarlama yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
15 | Darbe genişlil modülasyonu anahtarlama yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Benzetim, çevrimiçi uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | N. MOHAN, T. M. UNDELAND and W. P. ROBBINS, Çeviri: Nejat TUNCAY, Metin GÖKAŞAN, Seta BOĞOSYAN, Literatür Yayınları, 1. Basım, Eylül 2003. | |
2 | Modern Power Electronics and AC Drives, Bimal K. BOSE, Prentice Hall PTR, 2001. | |
3 | Güç Elektroniği, Doç. Dr. Osman GÜRDAL, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, 2000. | |
4 | Power Electronic Control of AC Motors, J. M. D. MURPHY and F. G. TURNBULL, Pergamon Pres, 1988. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 1 | 40 | 40 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |