|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHADIR CEM ERDEM, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, öğrencilere alçı tornasını ve şablonla alçı kullanmayı öğretmektir. Öğrenciler bu bilgilerini kullanarak model ve kalıplarını hazırlar. Hazırlanan kalıplara döküm çamuruyla uygulamalar yaparak seramik mamuller elde eder. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alçı şekillendirmeyi yapabilir. |
PÇ-10 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Alçı kalıp alabilir. |
PÇ-10 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar. PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Endüstriyel tasarım yapabilir. |
PÇ-10 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar. PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-24 Teknolojik bilgileri ders uygulamalarına aktarır. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Seramik alçı kalıp için malzeme ve makineleri bile bilir. |
PÇ-10 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Alçı şekillendirme,model ve kalıp yontemleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Alçı şekillendirme atölyesi, aletler ve makinaların tanıtımı | Anlatım, soru-cevap |
| 2 | Alçı tornasında form şekillendirilmesinin ögretilmesi | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon |
| 3 | Alçı tornasında ölçüleri belirli formun şekillendirilmesi, proje | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon, proje ödevi |
| 4 | Alçı şekillendirmede şablon yönteminin öğretilmesi | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon |
| 5 | Öğrenilen teknikler ışığında verilen seramik objenin tasarımının yapılması, proje | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon, proje ödevi |
| 6 | Oluşturulan seramik tasarımların modelinin yapımı, proje | Demostrasyon, proje ödevi |
| 7 | Oluşturulan seramik tasarımların modelinin yapımı, proje | Demostrasyon, proje ödevi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Şekillendirilen modellerin kalıba hazırlanması, proje | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon, proje ödevi |
| 10 | Modeli yapılan formların kalıplarının parçalarının yapımı, proje | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon, proje ödevi |
| 11 | Kalıpların kurutulması ve döküme hazırlanması, proje | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon, proje ödevi |
| 12 | Kalıpları yapılan formların döküm yöntemi ile üretimi, proje | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon, proje ödevi |
| 13 | Kalıpları yapılan formların döküm yöntemi ile üretimi, proje | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon, proje ödevi |
| 14 | Üretilen formların I.pişiriminin yapılması, proje | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon, proje ödevi |
| 15 | Üretilen formların sırlı pişiriminin yapılması | Anlatım, soru-cevap, demostrasyon |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Doloros Ros İ Frigolo, Seramik, İnkılap Kitabevi,2006 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Alçı, alçı torna, alçı torna bıçakları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 14 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||