|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Geleneksel pişmiş toprak eserleri inceleme, bilgi edinme ve reprodüksiyonlarını yaparak el becerilerini geliştirme. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | El becerisini geliştirir |
PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Hassas şekillendirme yapar. |
PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Kontrollü kurutma, sırlama yapar |
PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Fırınlama tekniklerini bilir. |
PÇ-9 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mimari dekoratif eserlerin, mimari yapıların, tarihi toprak eserlerin incelenmesi, müzelere gidilmesi ve dönemlerine göre tanınması. Bu eserlerin uygun şekillendirme tekniklerine göre üç boyutlu şekillendirilmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tarihi toprak eserlerle ilgili genel bilgi verilmesi. | Anlatım, sunum |
| 2 | Müzelere gidilerek eserlerin görülmesi ve uygulaması yapılacak reprodüksiyona karar verilmesi | Anlatım, sunum |
| 3 | Şekillendirilmeye başlanması | uygulama |
| 4 | Uygulamaya devam edilmesi | uygulama |
| 5 | Uygulamaya devam edilmesi | uygulama |
| 6 | Uygulamaya devam edilmesi | uygulama |
| 7 | Uygulamaya devam edilmesi | uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygulamaya devam edilmesi | uygulama |
| 10 | Uygulamaya devam edilmesi | uygulama |
| 11 | Uygulamaya devam edilmesi | uygulama |
| 12 | Uygulamaya devam edilmesi | uygulama |
| 13 | Uygulamaya devam edilmesi | uygulama |
| 14 | Çalışmaların kurutulması, rötuşlanması | uygulama |
| 15 | Çalışmaların fırınlanması | uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kulakoğlu, F. (2010). Anadolunun Önsözü Kültepe Kaniş-Karumu. Kayseri Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Çamur, turnet, modelaj kalemleri, oksitler, pigment boyalar, fırça, fırın, önlük veya tulum (atölye giysisi) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 2 | 2 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| müze gezisi | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||