|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHTAP ARACI KAZICI (maraci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHTAP ARACI KAZICI, GÖKNUR ERSARI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, birer yönetici adayı olarak öğrencilerin, işletmelerin başarısında yönetim anlayışı, organizasyon yapıları, ekip çalışması ve takım ruhunun ne denli önemli olduğunu kavramalarını sağlamak, onlarda yönetim ve organizasyon beceri altyapısını oluşturmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri açıklayabilir. |
PÇ-21 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Klasik, neoklasik, modern ve modern sonrası yönetim düşünce akımlarını karşılaştırmalı olarak açıklayabilir. |
PÇ-21 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yönetimin fonksiyonları (planlama, örgütleme, yürütme, koordine etme, denetleme) ile ilgili ve örgütün alt sistemleri ile ilgili kuramsal ve/veya uygulamalı uzmanlık düzeyinde bilgiye dayalı kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-21 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste; yönetim biliminin doğuşu, yönetim fonksiyonları, yeni yönetim teknikleri, organizasyon kavramı ve yeni organizasyon model ve teknikleri ayrıntılı şekilde aktarılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşletme ve Yönetimle İlgili Kavramlar | Konu anlatımı |
2 | Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi, Klasik ve Neo-Klasik Örgüt Teorisi | Konu anlatımı |
3 | İnsan İlişkileri Hareketi ve Modern Yönetim Düşüncesi | Konu anlatımı |
4 | Planlama | Konu anlatımı |
5 | Örgütleme ve Yöneltme | Konu anlatımı |
6 | Koordinasyon ve Denetim | Konu anlatımı |
7 | Yönetici Eğitimi ve Uygulanabilecek Yöntemler | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni Yönetim Teknikleri | Konu anlatımı |
10 | Yeni Yönetim Teknikleri | Konu anlatımı |
11 | Organizasyonun Tanımı, Anlamı, Özellikleri, Temel Unsurları | Konu anlatımı |
12 | Organizasyonun Tanımı, Anlamı, Özellikleri, Temel Unsurları | Konu anlatımı |
13 | Organizasyonun Tanımı, Anlamı, Özellikleri, Temel Unsurları | Konu anlatımı |
14 | Organizasyonel Performansın Ölçümü, Organizasyon Şemaları ve Klavuzları | Konu anlatımı |
15 | Yeni Organizasyonel Model ve Teknikleri | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | EFİL, İsmail (2013). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Dora Yayınevi, 12.Baskı. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, slayt, öğretim üyesi notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 15 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |