|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünya ölçeğinde zenginliğin üretilmesi ve bölüşülmesi ile bu süreçlerde etkili olan güç ilişkilerinin, doğurduğu dönüşümlerle ilgili sorunlu konular ve problemler ile, bunların devletler ve toplumlar üzerindeki etkileri konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve bu konularda kendi düşünce çerçevelerini oluşturmalarına yardımcı olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Küreselleşme sürecini açıklayabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Küreselleşme sürecine katkı sağlayan kuruluşları açıklayabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Küreselleşme ve ekonomik birleşmeler hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal bilimlerde teorik çerçeve, Dünya ekonomisinin gelişim çizgisi, Küresel ilişkileri düzenleyen yapılar (uluslararası üretim, finans, güvenlik, bilgi ve teknoloji) vb. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtılması. Küresel Politik Ekonomi: Anlamı/Genel Görünüm | Anlatım |
2 | Sosyal Bilimlerde Teorik Çerçeveler | Anlatım |
3 | Geneksel Bakış Açıları:(Neo) Merkantilizm ve (Neo) Liberalizm | Anlatım |
4 | Geleneksel Bakış Açıları: Eleştirel (Radikal) Yaklaşımlar | Anlatım |
5 | Dünya Ekonomisinin Gelişim Çizgisi (Ana Hatlarıyla): 20.Yüzyıl ve Önemli Dönüm Noktaları | Anlatım |
6 | Dünya Ekonomisinin Gelişim Çizgisi (Ana Hatlarıyla): 20.Yüzyıl ve Önemli Dönüm Noktaları | Anlatım |
7 | Küreselleşme ve Sosyal Politika | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küreselleşme ve Sosyal Politika | Anlatım |
10 | Küreselleşme ve Günümüz Sosyal Politika Sorunları | Anlatım |
11 | Küreselleşme ve Ekonomik Birleşmeler | |
12 | Küreselleşme ve Ekonomik Birleşmeler | Anlatım |
13 | Küreselleşmenin Oluşumuna Katkı Sağlayan Kuruluşlar | Anlatım |
14 | Küreselleşmenin Oluşumuna Katkı Sağlayan Kuruluşlar | Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Manfred B. Steger, Küreselleşme, Dost Kitabevi Yayınları, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 16 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 107 |