|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET FARUK YILDIRIM (afyildirim@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, topluma ilişkin araştırma ve incelemelerde sosyolojinin imkan ve vasıtalarından yararlanmak; çokkültürlülük ve birlikte yaşamaya ilişkin araştırmalarda kullanılacak yöntem ve analizler hakkında bilgi vermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyolojinin inceleme ve araştırma alanları hakkında bilgi sahibi olup kültür kavramı ve kültüre temel yaklaşımları bilir |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-4 4-Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir. PÇ-9 9-Sosyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilir, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilir. |
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-10 10-Sosyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-7 7-Sosyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders modern ulusal devletlerin oluşturduğu küresel toplulukta çokkültürlülük siyaseti ve çokkültürlülüğün genel yönlerini ve politikalarını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin ve ders tanıtım bilgilerinin sunulması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Dünyanın kültürel çeşitliliğini anlamlandırmak | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Devlet ve eğitim | Anlatma, Tartışma Yöntemi, |
| 4 | Küreselleşme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, |
| 5 | Vatandaşlık | Anlatma, Soru-Cevap |
| 6 | Demokrasi ve çokkültürlülük | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Çokkültürlü vatadandaşlık | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çokkültürlü vatadandaşlık | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Avrupa ülkelerinde çokkültürlülük | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Liberalizm | Anlatma, Tartışma Yöntemi, |
| 12 | Eşitlik | Anlatma, Tartışma Yöntemi, |
| 13 | Özcülük ve çokkültürlülük | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Sekülerizm | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Din ve Çokkültürlülük, gelen değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Torres, Carlos Albert. Democracy, Education, and Multiculturalism: Dilemmas of Citizenship in a Global World, Lanham: Rowman and Littlefield Publishers. 1998. | |
| 2 | Modood, Tariq. Multiculturalism, Cambridge and Malden: Polity Press. 2007. | |
| 3 | Doytcheva, Milena. Çokkültülülük, çev. Tuba Akıncılar Onmuş, İstanbul: İletişim yayınları. 2013. | |
| 4 | Çokkültürcülük, Tatunma Politikası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 186 | ||