Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SOS 525 - SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SOS 525 Adı: ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK VE BİRLİKTE YAŞAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET FARUK YILDIRIM (afyildirim@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, topluma ilişkin araştırma ve incelemelerde sosyolojinin imkan ve vasıtalarından yararlanmak; çokkültürlülük ve birlikte yaşamaya ilişkin araştırmalarda kullanılacak yöntem ve analizler hakkında bilgi vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sosyolojinin inceleme ve araştırma alanları hakkında bilgi sahibi olup kültür kavramı ve kültüre temel yaklaşımları bilir PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-4 4-Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir.
PÇ-9 9-Sosyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilir, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilir. PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÇ-10 10-Sosyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir.
PÇ-7 7-Sosyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin amacı öğrencileri, modern ulusal devletlerin oluşturduğu küresel toplulukta çokkültürlülük siyaseti ile tanıştırmak ve çokkültürlülüğün genel yönlerini ve politikalarını sunmaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin ve ders tanıtım bilgilerinin sunulması Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Dünyanın kültürel çeşitliliğini anlamlandırmak Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Devlet ve eğitim Anlatma, Tartışma Yöntemi,
4 Küreselleşme Anlatma, Tartışma Yöntemi,
5 Vatandaşlık Anlatma, Soru-Cevap
6 Demokrasi ve çokkültürlülük Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Çokkültürlü vatadandaşlık Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Çokkültürlü vatadandaşlık Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Avrupa ülkelerinde çokkültürlülük Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Liberalizm Anlatma, Tartışma Yöntemi,
12 Eşitlik Anlatma, Tartışma Yöntemi,
13 Özcülük ve çokkültürlülük Anlatma, Tartışma Yöntemi
14 Sekülerizm Anlatma, Tartışma Yöntemi
15 Din ve Çokkültürlülük, gelen değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Torres, Carlos Albert. Democracy, Education, and Multiculturalism: Dilemmas of Citizenship in a Global World, Lanham: Rowman and Littlefield Publishers. 1998.
2 Modood, Tariq. Multiculturalism, Cambridge and Malden: Polity Press. 2007.
3 Doytcheva, Milena. Çokkültülülük, çev. Tuba Akıncılar Onmuş, İstanbul: İletişim yayınları. 2013.
4 Çokkültürcülük, Tatunma Politikası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 186