|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LİNDA BARIŞ (lindabaris@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı öğrencilere, modern devletin doğuşu, modern devleti modern-öncesi devlet biçimlerinden ayıran özellikler ve devlet, toplum, siyaset ilişkilerini konu alan kuramsal yaklaşımlarla ilgili bir kavrayış kazandırabilmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyaset biliminin temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama becerilerinin kazanılması |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | siyaset sosyolojisi temel kavramlar, siyasi iktidar ve devlet, sivil toplum, demokratik sistem ve unsurları, siyasi kültür ve siyasi davranış, |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | kitle toplumu, kamuoyu ve siyasal propaganda. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, liberal-çoğulcu, seçkinci (örgütsel/yönetimci) ve Marksist (sınıf odaklı) olmak üzere üç ana devlet-toplum kuramının yaklaşımları doğrultusunda işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
2 | Modern Devletin Doğuşu | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
3 | Modern Devletin Doğuşu | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
4 | Modern Devletin Doğuşu | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
5 | Devlet ve Modernleşme; Toplumlar ve Devletler I | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
6 | Devlet ve Modernleşme; Toplumlar ve Devletler II | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
7 | Devlet ve Modernleşme; Toplumlar ve Devletler III | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Liberal (Çoğulcu) Teori I | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
10 | Liberal (Çoğulcu) Teori II | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
11 | Liberal (Çoğulcu) Teori III | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
12 | Seçkinci Teori | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
13 | Marksist Teori I | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
14 | Marksist Teori II | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
15 | Değerlendirme | Sözlü Ders, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Hall, John A., John Ikenberry. 2000. Devlet. İstanbul: Doruk Yayınları. | |
2 | 2. Poggi, Gianfranco. 2012. Modern Devletin Gelişimi. Sosyolojik Bir Yaklaşım. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınevi. | |
3 | Siyasal Düşünceler Tarihi, Kabakçı, Enes, İstanbul Üniv. Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1. Pierson, Christopher. 2011. Modern Devlet. İstanbul: Chiviyazıları Yayınevi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |