|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HULUSİ YILMAZ (h.yilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN YAVUZER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Türk siyasal yaşamını Tanzimat Dönemi’nden günümüze kadar öğrencilere tanıtılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk siyasi hayatının tarihsel gelişimine aşina olmak. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk siyasal hayatına ilişkin güncel konuları tartışmak. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk siyasal hayatında müdahalelerin rolünü analiz etmek. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste Osmanlı İmparatorluğu'ndan günümüze kadar gelen dönemde, Türk Siyasi Tarihi'nin gelişimi, Türk Siyasal Yaşamının sosyal ve siyasi olguları, güncel olaylarla tarihi olaylar arasındaki karşılaştırmalar yapılarak ayrıntılı olarak incelenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | GİRİŞ | Anlatma Yöntemi |
2 | IMPARATORLUĞUN KLASİK DÖNEMİ | Anlatma Yöntemi |
3 | 1839 TANZİMAT FERMANI VE SONUÇLARI | Anlatma Yöntemi |
4 | ANAYASAL REJİMİN İLANI | Anlatma Yöntemi |
5 | JÖN TÜRKLERİN MUHALEFETİ 1908 İHTİLALİ | Anlatma Yöntemi |
6 | KURTULUŞ SAVAŞI VE CUMHURİYETİN İLANI | Anlatma Yöntemi |
7 | TEKPARTİLİ SİSTEM ÖZELLİĞİ | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | 2. DÜNYA SAVAŞI’DAN SONRASINDA TÜRKİYE | Anlatma Yöntemi |
10 | TOPLUMUN GELİŞİMİ | Anlatma Yöntemi |
11 | 1960 VE ASKERİ MÜDAHALE | Anlatma Yöntemi |
12 | SOSYAL HAREKETLER | Anlatma Yöntemi |
13 | 1971 VE 1980 ASKERİ DARBELER | Anlatma Yöntemi |
14 | GÜNÜMÜZ TÜRKİYE’Sİ | Anlatma Yöntemi |
15 | DEĞERLENDİRME | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kalaycıoğlu, Ersin ve Ali Yaşar Sarıbay (2007) Türk Siyasal Hayatı, Makaleler (İstanbul: Alfa). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ewis, Bernard (2002) [1961] The Emergence of Modern Turkey (Oxford University Press). Ahmad, Feroz (1993) The Making of Modern Turkey (London: Routledge). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |