Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR442 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR442 Adı: İŞARET DİLİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FİLİZ DALKILIÇ YILMAZ (filiz.dalkilic@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Teorik ve Pratik
2 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Teorik ve Pratik
3 Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi Teorik ve Pratik
4 İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi Teorik ve Pratik
5 El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu Teorik ve Pratik
6 İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama Teorik ve Pratik
7 Selamlaşma Hal hatır sorma Teorik ve Pratik
8 Ara Sınav
9 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Teorik ve Pratik
10 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Teorik ve Pratik
11 Duygu ve düşünceleri aktarma Teorik ve Pratik
12 Duygu ve düşünceleri aktarma Teorik ve Pratik
13 Karşı tarafı anlama Teorik ve Pratik
14 Karşı tarafı anlama Teorik ve Pratik
15 Sunum - Uygulama Teorik ve Pratik
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Atila, Murat (2016) Konuşan Eller - Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 9 27
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120