|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin dünyada ve Türkiye’de sağlık turizmi; spa ve wellness turizmi, termal turizm, medikal turizm, ileri yaş ve engelli turizmi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlık turizmi terminolojisini kullanabilir. |
PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır. PÇ-4 Hastaların, hastalıklarına uygun birimlere yönlendirilmesini sağlar. PÇ-10 Sağlık Turizmi İşletmeciliği meslek elemanları, Dünyadaki global değişimlere ayak uydurur. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-38 Turizm ve seyahat olgusuyla ilgili temel kavramları tanımlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sağlık Turizminin Dünyada ve Türkiye'deki uygulamalarını yakından takip edebilir. |
PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır. PÇ-10 Sağlık Turizmi İşletmeciliği meslek elemanları, Dünyadaki global değişimlere ayak uydurur. PÇ-11 Kazanmış olduğu bilgileri turizmin korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesinde etkili bir biçimde kullanır. PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanır. PÇ-16 Değişken koşullara uyum sağlayabilme beceri ve yetileri kazanır. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-19 Ulusal veya uluslararası protokollerin imzalanmasında aracılık/yöneticilik yaparak modere eder. PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. PÇ-35 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-37 Turizm işletmeciliği alanındaki işletmeler ve organizasyon yapıları hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Sağlık Turizminin diğer turizm çeşitleriyle olan ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir. PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Sağlık turizmini tanımlayabilir. 2. Sağlık turizmi temel kavram ve kuramlarını kavrar. 3. Sağlık turizm türlerini adlandırabilir. 4. Sağlık turizmi türlerini ayırt edebilir. 5. Dünyada sağlık turizmi uygulamalarını kavrar. 6. Termal Turizmi açıklar. 7. Medikal Turizmi açıklar. 8. Spa- wellness turizmini açıklar 9. İleri yaş turizmi ve engelli turizmi kavramlarını açıklar. 10. Sağlık turizmi alanında faaliyet gösteren işletmelerin sahip olduğu özellikleri kavrar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizm Kavramına Genel Bir Bakış | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
2 | Sağlık Turizmi Kavramı ve Özellikleri | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
3 | Termal Turizm | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
4 | Termal Turizm | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
5 | Türkiye'de ve dünyada Termal turizm | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
6 | Termal Turizm ve Tedavi Yöntemleri | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
7 | Vize Sınavı Öncesi Genel Değerlendirme | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
8 | Ara Sınav | |
9 | Medikal Turizm | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
10 | Türkiyede ve Dünyada Medikal Turizm ve Uygulamaları | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
11 | Spa Turizmi | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
12 | Spa Turizmi | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
13 | Wellness Turizmi | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
14 | Spa ve Wellness Turizmi Uygulamaları | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
15 | Dönem Değerlendirmesi | Anlatım, sunum, tartışma ve ödev |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temizkan, S. P. (2015). Sağlık Turizmi. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, internet, ders notları ve sunum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 3 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |