Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / STİ110 - SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: STİ110 Adı: SAĞLIK TURİZMİNDE PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu Eğitimin Amacı, Katılımcıların Günden Güne Büyük Bir Gelişim Gösteren Sağlık Ve Medikal Turizm Konularında Planlama, Pazarlama ve Satış Konularında Eğitilerek Bu Konulardaki Başarılarını Üst Düzeye Çıkarmak, Kendilerini Geleceğin Mesleklerinden Biri Olan Sağlık Turizmi Uzmanlığına Hazırlanmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sağlık turizmi ve pazarlama arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir.
PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sağlık turizmi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahip olabilir. PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır.
PÇ-4 Hastaların, hastalıklarına uygun birimlere yönlendirilmesini sağlar.
PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir.
PÇ-10 Sağlık Turizmi İşletmeciliği meslek elemanları, Dünyadaki global değişimlere ayak uydurur.
PÇ-11 Kazanmış olduğu bilgileri turizmin korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesinde etkili bir biçimde kullanır.
PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır.
PÇ-19 Ulusal veya uluslararası protokollerin imzalanmasında aracılık/yöneticilik yaparak modere eder.
PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar.
PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-23 Turizm alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Sağlık turizmi çeşitleri ile pazarlama arasındaki ilişkiyi kurabilir. PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir.
PÇ-7 Esnek düşünüp yenilik yapar.
PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sağlık ve Medikal Turizm Sisteminin Temel Özellikleri, Türkiye’de ve Dünya’da Sağlık Turizm ve Medikal Turizm Uygulamaları ve Karşılaştırılması, Sağlık ve medikal Turizm’in Planlama, Pazarlama ve Satışı, Sağlık ve Medikal Turizmde Reklam, Geleceğe Yönelik Trendler, İnternet ve Sosyal Medya Üzerinden Sağlık ve Medikal Turizm Pazarlaması ile Model çalışması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Turizm pazarlaması genel tekrar Anlatma ve Tartışma Yöntemi
2 Turizm Pazarlamasında Dağıtım Anlatma ve Tartışma Yöntemi
3 Turizm Pazarlamasında Dağıtım Anlatma ve Tartışma Yöntemi
4 Turizm Pazarlamasında Fiyat Anlatma ve Tartışma Yöntemi
5 Turizm Pazarlamasında Fiyatı Anlatma ve Tartışma Yöntemi
6 Turizm Pazarlamasında Tutundurma Anlatma ve Tartışma Yöntemi
7 Turizm Pazarlamasında Tutundurma, vize sınavı öncesi genel tekrar Anlatma ve Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Turizm Pazarlamasında İnsan Anlatma ve Tartışma Yöntemi
10 Turizm Pazarlamasında İnsan Anlatma ve Tartışma Yöntemi
11 Turizm Pazarlamasında Fiziksel Kanıtlar Anlatma ve Tartışma Yöntemi
12 Turizm Pazarlamasında Fiziksel Kanıtlar Anlatma ve Tartışma Yöntemi
13 Turizm Pazarlamasında Süreçler Anlatma ve Tartışma Yöntemi
14 Turizmde Elektronik Pazarlama Anlatma ve Tartışma Yöntemi
15 Final sınavı öncesi genel tekrar Anlatma ve Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kozak, N. (2008). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık:
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, internet, sunum ve ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 3 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 3 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90