|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARİF NİHAT SAMUR (asamur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uluslararası arenada sağlık turizmine ilişkin turist hareketliliği ve ülkeler bazındaki istatistiklere erişimin kolaylaştırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslar arası turizm hareketliliğinin önemi |
PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır. PÇ-10 Sağlık Turizmi İşletmeciliği meslek elemanları, Dünyadaki global değişimlere ayak uydurur. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-19 Ulusal veya uluslararası protokollerin imzalanmasında aracılık/yöneticilik yaparak modere eder. PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Örnek olay incelemeleri yaparak teorik bilgilerin pratikte nasıl kullanabileceğini öğretir |
PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır. PÇ-4 Hastaların, hastalıklarına uygun birimlere yönlendirilmesini sağlar. PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir. PÇ-16 Değişken koşullara uyum sağlayabilme beceri ve yetileri kazanır. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sürdürülebilir sağlık turizm uygulaması yapan bölgelerin karşılaştırılıp analiz edilmesi |
PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır. PÇ-4 Hastaların, hastalıklarına uygun birimlere yönlendirilmesini sağlar. PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır. PÇ-19 Ulusal veya uluslararası protokollerin imzalanmasında aracılık/yöneticilik yaparak modere eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
ABD, Avrupa, Asya ve Uzak-doğu ülkeleri açısından sağlık turizminin önemi, ekonomik değerlilik analizi ve turistik potansiyel profilinin irdelenmesi sağlanabilinecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uluslar arası turizm hareketliliğinin amacı ve önemi | Yüz Yüze Anlatım |
2 | Uluslara arası turizm hareketliliğinde talep ve arz yaklaşımı | Yüz Yüze Anlatım |
3 | uluslar arası turizm hareketliliğinde ekonomik etkileşim | Yüz Yüze Anlatım |
4 | Uluslararası turizm hareketliliğinin kurumsal boyutları | Yüz Yüze Anlatım |
5 | Uluslara arası sağlık turizmi hareketliliğinde sigorta işlemleri | Yüz Yüze Anlatım |
6 | Uluslara arası sağlık turizmi hareketliliğinde sigorta işlemleri | Yüz Yüze Anlatım |
7 | Uluslar arası sağlık turizmi hareketliliğinde anlaşmalı sistem uygulamaları | Yüz Yüze Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslar arası sağlık turizmi hareketliliğinde anlaşmalı sistem uygulamaları | Yüz Yüze Anlatım |
10 | Uluslararası sağlık turizmi hareketliliğinin yönetsel boyutları | Yüz Yüze Anlatım |
11 | Kıta, ülke ve destinasyonlar boyutuyla uluslararası sağlık turizmi hareketliliği | Yüz Yüze Anlatım |
12 | ABD Eyaletlerinde uluslararası sağlık turizmi hariciliği | Yüz Yüze Anlatım |
13 | Asya Ülkelerinde sağlık turizmi hareketliliği | Yüz Yüze Anlatım |
14 | Türkiye'de sağlık turizmi hareketliliği | Yüz Yüze Anlatım |
15 | Genel değerlendirme | Yüz Yüze Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Düriye Bozok, Türkiye’ye Yönelik Uluslararası Turizm Talebinin Analizi ve Gelişme Stratejileri, Dünya Turizm Örgütü Yayın ve Raporları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, slayt sunumlar ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |